مطالبه مردم «قاره کوچک» از رییس جمهور برای مسایل حیاتی شاهرود

شاهرود - ایرنا - مردم شاهرود در شرق استان سمنان پیگیری و ساماندهی سریع مسایل جوانان، اشتغال، ازدواج آسان، مسکن و راه، صنایع، محیط زیست و آب پایدار را از رییس جمهور آینده مطالبه دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رای اولی‌ها از جوانان و نوجوانانی هستند که نشاط اجتماعی و توسعه همه جانبه آینده کشور را عهده‌دار خواهند بود. از این رو رییس جمهور آینده باید برای این قشر جامعه زیرساخت‌های موجود را تقویت و استعدادها را با کمک کارگروه‌های مختلف شناسایی کند تا در عرصه‌ها و زمینه‌های گوناگون افرادی توانمند برای پیشرفت و توسعه کشور پرورش یابند.

تقویت بنیان‌های دانش و آگاهی در فرآیند ایرانی قوی برای نسل جدیدی اولویت دارد و در کنار توسعه علمی کشور باید مهارت آموزی و جذب بازار کار و همچنین درآمدزایی این نسل برنامه‌ریزی شود.

استحکام بخشی و تقویت باورهای دینی و ملی، فرهنگ‌سازی در راستای دوری از مصرف گرایی و همچنین مقابله و دوری از هجمه فرهنگی تبلیغاتی دشمنان داخلی و خارجی کشور برای اعتمادسازی و خودباوری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

نسخه‌برداری از اقتصاد اسلامی برای رهایی از چالش‌های موجود به عنوان یک راهبرد تاثیرگذار برای نجات بشریت باید توسط دانشمندان حوزه و دانشگاه تهیه، تولید و به جهانیان عرضه شود.

ضرورت نگاه کارشناسی به مسایل

یکی از نوجوانان شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اشتغال جوانان، مسکن و راه، صنعت و کشاورزی و از همه مهمتر تامین آب پایدار در صدر نیازهای مردم این دیار است.

مهران احمدی آسیب شناسی کارشناسی در طرح‌های مختلف اجرا شده را برای جلوگیری از صرف وقت، هزینه و آزمون خطاهای پیاپی در عرصه‌های گوناگون را از رییس جمهور منتخب خواستار شد.

توسعه راه‌های شرق استان سمنان

یک دانشجوی رشته روانشناسی هم گفت: اخبار کشته‌ها و مصدومان حوادث جاده‌ای در شرق استان سمنان از کمتر توسعه یافتن راه‌های این منطقه حکایت دارد.

آتیلا محمدی‌اصل افزود: راه‌های بیشتر مناطق این شهرستان روستایی و کم عرض است که نیازمند توجه ملی، تغییر قوانین و اختصاص اعتبارات ویژه برای همگام سازی با افزایش تردد خودروها و توسعه ایمنی راه‌ها است.

وی به تصادفات جاده‌ای اخیر در منطقه طرود، معلمان جندق اشاره کرد و گفت: این مسیر کم عرض روستایی با امکانات جاده‌ای نامناسب و تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین مخاطرات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

محمدی‌اصل ادامه داد: محور پرخطر دیگر شاهرود به مشهد در محدوده میاندشت تا عباس آباد است که همواره شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای برای مسافران و زائران امام هشتم(ع) هستیم که حتی با اعمال محدودیت‌های سرعت و دوربین‌های نظارتی قابل کنترل نیست.

یکی دیگراز شهروندان به ساخت انبوه مسکن اشاره کرد و گفت: این ساخت و سازها در شهرهای کوچک و بزرگ باید به شرط تامین زیرساخت‌ها از جمله تامین آب پایدار باشد.

حسن اکبریان که خود را دانشجوی رشته جامعه‌شناسی و معماری معرفی کرد، گفت: دولت برای حل مسئله مسکن می‌تواند از اجاره‌خانه‌های خالی با تعیین اجاره مناسب با توجه به تورم و درآمد مردم به مدت‌ طولانی چندساله بهره ببرد.

فعالیت فرودگاه و توسعه گمرگ شاهرود

وی راه‌اندازی و توسعه فرودگاه شاهرود برای جابجایی مسافر، صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی و همچنین توسعه دفتر گمرگ و اختیارات آن در اندازه گمرک های مرزی کشور را ضروری دانست.

اکبریان بسته‌بندی، نگهداری و صادرات محصولات کشاورزی برای تازه‌خوری را ضروری خواند و افزود: توسعه فعالیت‌های صنعتی ضامن استمرار برقراری پروازها از فرودگاه بین‌المللی این شهرستان است.

بهره گیری از دانش بنیان‌ها برای نوسازی فرآوری معدنی

یک شهروند شاهرودی دیگر به ذخایر غنی معدنی و کانی‌های فلزی و غیرفلزی این منطقه اشاره کرد و گفت: با گسترش وسعت منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده، بهره‌برداری از معادن برای سرمایه گذار بخش خصوصی با قوانین موجود بسیار مشکل شده است.

رحیم محمدی افزود: تجهیزات نوین و به روز برای توسعه فعالیت‌های معدنی در حوزه استخراج باید جایگزین امکانات قدیمی شود که در این زمینه دولت باید به کمک معدنداران بیاید.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات فعلی برای استخراج مواد معدنی صرفه اقتصادی ندارد، افزود: استفاده از فناوری‌های نوین با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان یکی از ضرورت‌های این حوزه است.

ایجاد مرکز بانک ژن حیوانی و گیاهی

یکی از دوستداران محیط زیست به گونه‌های زیستی گیاهی و جانوری منحصر به فرد و نادر شهرستان شاهرود در مناطق تپال، شاهوار، ابر و خارتوان اشاره کرد و گفت: ساخت مرکز بانک ژن حیوانات و ژنوتیپ گیاهی در این شهرستان برای نسل‌های آینده ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

انتظار مردم «قاره کوچک» از رییس جمهور برای مسایل حیاتی شاهرود

به گزارش ایرنا، ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند و از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ستاد انتخابات سمنان، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

واجدان شرایط برای رای دادن در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شامل متولدین پانزدهم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن، فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای خود را به صندوق بیندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha