نحوه رای دادن عشایر بویراحمد در صندوقهای سیار انتخابات+ فیلم

یاسوج- ایرنا- طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، ۸۰ شعبه در این استان در مناطق عشایری و روستایی آفلاین است و استعلام در سایر شعب بصورت آنلاین صورت می گیرد و کار جمع‌آوری آرای مردم در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مردان و زنان سختکوش ساکن مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد در حالی که لباس های زیبای محلی بر تن دارند از نخستین ساعت های رای گیری به میدان آمدند تا دین خود را به انقلابشان ادا کنند.

مردمان غیرتمند و ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد که همواره در همه صحنه ها مشارکت فعالی دارند امروز هم به میدان آمده اند تا بار دیگر شور و شعور سیاسی خود را به نمایش بگذارند.

نحوه رای دادن عشایر بویراحمد در صندوقهای سیار انتخابات+ فیلم

ساکنان سیاه‌چادرهای این استان می‌گویند: با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها برای اقتدار، عزت و حفظ نظام جمهوری اسلامی و پیگیری مطالبات از طریق انتخابات آماده نقش‌آفرینی در این رویداد سرنوشت ساز هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۳۵ شعبه در سطح استان شامل شهری و روستایی، ثابت و سیار همه فعال است و با وجود اینکه یک ساعت و نیم از زمان آغاز رای گیری می گذرد کار اخذ رای از ۴۲ هزار نفر در شعب های سیار و ثابت در همه مناطق استان انجام گرفته است.

نحوه رای دادن عشایر بویراحمد در صندوقهای سیار انتخابات+ فیلم

سید جواد هاشمی مهر تاکید کرد: ۸۰ شعبه استان در مناطق عشایری و روستایی آفلاین است و استعلام در سایر شعب آنلاین و کار جمع‌آوری آرای مردم در حال انجام است.

وی ظهار کرد: شرایط برای اخذ رای از طریق صندوق های سیار برای مردمان مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد فراهم شده است.

وی بیان کرد:خودورهای کمک دار برای جمع آوری آرای مردم مناطق عشایرنشینان در دورترین نقاط استان تدارک دیده شده است.

هاشمی مهر عنوان کرد:کهگیلویه وبویراحمد ۷۰ هزار نفر جمعیت عشایری متشکل از ۶ ایل بومی،۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) دارد از استان های ویژه عشایری کشور محسوب می شود به طوری که ۱۰ درصد از جمعیت استان ساکن سیاه چادرها هستند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: فرایند رای گیری به صورت دستی، ولی احراز هویت به صورت برخط انجام می‌شود و واجدان شرایط باید شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند.

در انتخابات دور اول ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد، از مجموع ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی صحیح آقای مسعود پزشکیان ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رأی معادل ۴۰ درصد، آقای سعید جلیلی ۱۰۲ هزار و ۱۱۲ رأی معادل ۳۹ درصد، آقای قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رأی معادل ۱۸ درصد و آقای پورمحمدی با هزار و ۵۱۸ رأی، یک درصد آراء را کسب کردند.

۵۸۰ هزار نفر واجد شرایط در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و ۸۳۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت (شهری و روستایی) کار جمع‌آوری آرای مردم را انجام دادند.

تعداد تعرفه مصرفی ۲۹۱ هزار و ۳۸۳ تعرفه بوده و تعداد آرای مأخوذه ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ رأی بوده است. تعداد آرای صحیح این دوره انتخابات ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ رأی و شمار آرای باطله ۶ هزار و ۷۱۹ مورد بوده است.

در این دوره از انتخابات تعداد استعلام فوتی و تکراری به صفر رسید و میزان استعلام آنلاین ۹۸.۳ درصد و استعلام آفلاین ۱.۷ درصد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha