مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه‌ای برای پیگیری مشکلات جامعه است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات پشتوانه ‌ای برای نمایندگان و مسئولان به منظور پیگیری بهتر و بیشتر مشکلات موجود در جامعه است.

سالار مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امروز از چندین شعبه اخذ رای در شهرستان کامیاران بازدید کرده است، اظهار کرد: وضعیت شعبه های اخذ رای در حد مطلوب بود و مشارکت در این دوره از انتخابات تاکنون نسبت به مرحله نخست آن افزایش داشته است.

وی با قدردانی از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در شعب اخذ رای، افزود: برگزاری انتخابات کار سختی به شمار می رود و اجرای آن نیازمند همکاری، تعامل و مدیریت است و شرایط کنونی حاکی از همراهی و انسجام مناسب دست اندرکاران آن است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری دارای اهمیت و جایگاه والایی است و امید می رود نتیجه آن منشاء خیر و برکت برای کشور شود.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستانها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha