فرماندار: مشارکت مردم سرپل‌ذهاب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایشی است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: حضور و مشارکت فعالانه مردم این شهرستان در دور دوم چهاردهمین مرحله انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور قبل افزایشی است و این حضور پاسداشت خون شهدا به خصوص شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی است.

صدرالله بابلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال خوب مردم در پای صندوق های رای از صبح امروز تاکنون، افزود:در مجموع ۱۰۰ شعبه اخذ رای ثابت و سیار با یک هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در شهرستان سرپل‌ذهاب برای رای گیری از واجدان شرایط رای در نقاط مختلف شهری و روسایی استقرار یافته است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز شاهد انتخاباتی سالم و امن و بدون هیچ گونه مشکلی در شهرستان بوده ایم، گفت: از تمام افرادی که هنوز موفق به شرکت در انتخابات نشده اند درخواست می کنیم که هرچه سریع تر با حضور در پای صندوق های رای سهیم باشند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: انتخابات طبق تصمیم وزارت کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شده از این رو مردم هرچه سریع تر به شعب اخذ رای مراجعه کنند و رای دادن خود را به لحظات پایانی موکول نکنند.

بابلی ادامه داد: انتخابات مظهر اقتدار ملی، عزت و سرافرازی نظام در عرصه بین الملل است و مردم با مشارکت در این عرصه و حضور در پای صندوق های رای می توانند نقش مهمی در این اقتدار داشته باشند.

او ادامه داد: هر قدر مشارکت مردم در عرصه تعیین سرنوشت و انتخابات ریاست جمهوری بالا باشد به همان میزان شاهد افزایش و تولید قدرت در عرصه بین الملل خواهیم بود از این رو واجدان شرایط رای که تاکنون نتوانسته در این رویداد مهم نقش آفرینی کنند زودتر خود را به نزدیکترین شعبه اخذ رای محل زندگی خود رساند و در این مهم سهیم باشند.

وی گفت: شهید جمهور تمام عمر پربرکت خود را در راه خدمت به مردم وقف کردند و ما نیز وظیفه داریم برای قدرشناسی از تلاش‌های جهادی رئیس جمهور شهید با انتخاب آگاهانه و با بصیرت نقش آفرینی کنیم.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستانهای ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

این گزارش حاکیست مشارکت مردم شهرستان ها استان کرمانشاه به ترتیب سنقر۴۰/۵۰، کنگاور ۳۴ درصد، صحنه ۳۱/۷۲، هرسین ۳۴/۸۲، پاوه ۲۷/۷۹، جوانرود ۲۰/۹۲، روانسر ۲۰/۸۸؛ ثلاث باباجانی۲۶/۲۳، اسلام آبادغرب؛ ۳۳/۲۸، دالاهو ۲۷/۱۱، قصرشیرین ۳۱/۲۹، سرپل ذهاب ۳۱/۷۷، گیلانغرب ۵۰/۳۴، کرمانشاه ۲۹/۹۲ درصد و سر جمع استان ۳۱/۵۰ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha