۳۵۰۰ نفر از نمایندگان نامزدها جواز حضور در شعب اخذ رای خراسان رضوی را دارند

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از نمایندگان نامزدها در این استان کارت صادر شده است که می توانند در شعب اخذ رای حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدهادی طباطبایی روز جمعه در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این افراد می توانند به شرط حضور داشتن در محل شعب و تا قبل از بسته شدن در آنها تا پایان شمارش آرا حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این افراد وظیفه نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، حق مداخله ندارند و باید تخلف مشاهده شده را به نماینده فرماندار برای پیگیری اطلاع دهند در غیر این صورت از شعب اخراج می شوند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: افرادی که توانایی نوشتن ندارند باید یک معتمد به همراه خود به شعب اخذ رای بیاورند زیرا نوشتن رای برای دیگران توسط عوامل اجرایی شائبه تخلف ایجاد می کند.

طباطبایی با اشاره به این که تاکنون شاهد روند افزایش مشارکت مردم استان در این مرحله از انتخابات هستیم افزود: پیش بینی تعرفه لازم برای شعب در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که در حرم مطهر رضوی شاهد حضور مجاوران و زائران هستیم و در این انتخابات کشوری همه افراد می‌توانند مشارکت داشته باشند تعرفه لازم برای این شعب نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به میزان جمعیت حاضر در مشهد پیش بینی می شود حدود ۵۰ درصد آرای استان در این شهر اخذ شود.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم خراسان رضوی جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بیشترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha