امنیت و مشارکت در انتخابات خراسان رضوی بالا است

مشهد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: میزان امنیت و مشارکت در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری در استان بالا است و پلیس تا پایان رای گیری در کنار مردم است.

به گزارش ایرنا، سردار احمد نگهبان عصر جمعه در اتاق وضعیت انتخابات در فرمانداری مشهد افزود: از قبل از آغاز رای گیری اقدامات لازم امنیتی، انتظامی و ترافیکی برای تسهیل حضور مردم در پای صندوق های رای توسط پلیس اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: امنیت کامل در شعب اخذ رای از مرز تا مرکز خراسان رضوی برقرار است و از هیچ شعبه ای مشکل امنیتی گزارش نشده است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۹ هزار نفر از کادر انتظامی در استان درگیر انتخابات هستند و انتخابات با مشارکت بالا درحال برگزاری است.

نگهبان افزود: امروز جشن سیاسی ایران است و از حضور پرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای لذت می بریم.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم خراسان رضوی جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha