رییس کل دادگستری: جرم و تخلف خاص انتخاباتی در آذربایجان‌غربی گزارش نشده است

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به رصد مستمر فضای انتخاباتی استان گفت: تا این لحظه جرم و تخلف خاص انتخاباتی در این استان گزارش نشده است.

ناصر عتباتی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از شعبه انتخاباتی میدان انقلاب افزود: البته برخی تخلفات حداقلی در آذربایجان غربی گزارش شده ولی خاص نبود اما همه آنها پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات در آذربایجان غربی با امنیت کامل در حال برگزاری است، اضافه کرد: کاندیداها در استان ما نیز نظیر سایر استان‌ها از ظرفیت کامل تبلیغاتی استفاده کردند و دستگاه قضایی نیز در کنار سایر مراجع قانونی از چهار راهبرد امنیت، رقابت، سلامت و رقابت پیروی می‌کند.

وی ادامه داد: مقامات قضایی، دادستان‌ها و قضات کشیک امروز آماده پیگیری هر موضوع بوده و در سیستم قضایی حاضر هستند ضمن اینکه رویکرد دستگاه قضایی رویکرد پیشگیری است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر فعال بودن ستاد پیگیری از جرایم انتخاباتی در استان اظهار کرد: تا این لحظه موضوع خاصی که بیانگر جرم انتخاباتی باشد اتفاق نیافتاده هرچند برخی تخلفات حداقلی گزارش و پیگیری شده اما سلامت انتخابات زیر سوال نرفته است و شاهد تخلف و رفتار مجرمانه نبودیم.

عتباتی در خصوص فردا و روز پس از انتخابات نیز گفت: پیش بینی و پیشگیری لازم برای بعد از انتخابات اندیشیده شده و رای دهندگان اطمینان داشته باشند که راهبرد ما فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن آرای مردمی است.

به گزارش ایرنا، دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته، هشتم تیر برگزار شد و به دلیل کسب نشدن اکثریت مطلق آرا توسط هیچ کدام از نامزدهای حاضر در آن انتخابات شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف، این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور دوم نیز مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت می کنند.

دور دوم انتخابات از ساعت هشت صبح امروز، جمعه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha