۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85530569
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فرماندار رشت: مشارکت چشمگیر است

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۴
کد خبر: 85530569
فرماندار رشت: مشارکت چشمگیر است

رشت - ایرنا - فرماندار رشت با اعلام مشارکت چشمگیر مردم این شهرستان در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: همه شعب اخذ رای شهری و روستایی در این شهرستان فعال هستند.

کیا عاشوری غروب جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا ساعت ۱۹ امروز بیش از ۱۵۵ هزار و ۷۱۳ نفر در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در شهرستان رشت شرکت کردند که از این تعداد ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد بانوان هستند.

وی افزود: همچنین بیشترین مشارکت شرکت کنندگان با ۲۲ درصد مربوط به رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال است و رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال نیز حدود ۲۰ درصد از رای دهندگان در شهرستان رشت را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: مشارکت نسبت به هفته گذشته بسیار بیشتر است و حتی در روستاهای شهرستان رشت نیز روند رای گیری ادامه دارد و همه صندوقها و شعب فعال هستند و هیچ مشکلی نیز در روند رای‌گیری در شهرستان رشت وجود ندارد.

فرماندار رشت اضافه کرد: با توجه به اینکه در ساعات پایانی به طور معمول با ازدحام جمعیت برای شرکت در انتخابات مواجهیم از همه مردم تقاضا داریم که در اسرع وقت برای شرکت در انتخابات اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

عاشوری خاطرنشان کرد: ۵۳۱ شعبه اخذ رای در شهرستان رشت وجود دارد که از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت شهری و ۲۴۳ شعبه ثابت روستایی است، ضمن اینکه ۱۳ شعبه سیار وجود دارد که هفت شعبه شهری و ۶ شعبه سیار نیز مربوط به روستاها است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۰۳ هزار واجد شرایط در شهرستان رشت هستند، اظهار کرد: ۷۵۰ هزار برگه تعرفه برای این شهرستان درنظر گرفته شده زیرا با توجه به مسافران زیادی که در رشت حضور دارند، با کمبود تعرفه مواجه نشویم.

فرماندار رشت در ادامه گفت: امنیت کامل در روند انتخابات در شهرستان رشت برقرار است؛ ۹ هزار عامل اجرایی، انتظامی، نظارتی در این انتخابات حضور دارند و همچنین بازرسان ونمایندگان ویژه فرمانداری به طور مستمر در حال سرکشی از شعبات اخذ رای هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha