۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85530589
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۴
کد خبر: 85530589
حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

همدان-ایرنا- گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است، مردم شهرستان های مختلف استان همدان حضوری پرشور در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دارند و با حضور گسترده خود حال و هوای خاصی به این دوره از انتخابات بخشیده اند.

به گزارش ایرنا، صف های طولانی شهروندان استان همدان در ساعات پایانی انتخابات در خیلی از شعبات اخذ رای بیانگر افزایش مشارکت مردم در این دور از انتخابات است مردمی که با حضور معنا دار توام با شور و شعور آمده اند تا حماسه ای دیگر خلق کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد.

از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز پانزدهم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

چهار هزار نیروی پلیس امنیت برگزاری انتخابات در استان همدان را برعهده دارند.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

فرماندار همدان: کمبود تعرفه رای گزارش نشده است

فرماندار همدان گفت: تعرفه اخذ رأی به اندازه کافی در اختیار شعب أخذ رأی قرار گرفته و کمبود تعرفه گزارش نشده است.

مسلم مخفی افزود: بر اساس آخرین آمار که حدود ۲ ساعت پیش دریافت شد ۱۶۵ هزار تعرفه مصرف شده است.

وی اظهار کرد: تعرفه به اندازه کافی بین شعب أخذ رأی شهرستان توزیع شده است و کمبودی نداریم.

فرماندار همدان گفت: در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت هشت صبح کار رأی گیری در ۳۲۰ شعبه ثابت، ۱۴ شعبه سیار شهری و ۲ شعبه سیار روستایی آغاز شد.

مخفی افزود: از دقایق اول صبح شاهد افزایش محسوس مشارکت مردم در انتخابات بودیم و این شوق حضور همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ۶ هزار نفر در شهرستان همدان کار اخذ رأی را در حوزه نظارت، اجرا و امنیت به خوبی برگزار می کنند.

فرماندار همدان گفت: فعالان در شعب انتخاباتی، کار اخذ رأی را تا آخرین نفر انجام‌ می دهند.

مخفی افزود: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که سهم شهرستان همدان حدود ۵۲۰ هزار نفر است.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

فرماندار نهاوند: حضور گسترده در انتخابات آینده ایران و منطقه را رقم می زند

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نه تنهای آینده ایران بلکه آینده منطقه را رقم خواهد زد.

ضرغام احمدوند افزود: رئیس جمهور منتخب که با پشتوانه آرای قابل توجه ملت انتخاب شود، می تواند بر روی روند تصمیمات سیاسی و اجرایی کشور موثرتر اقدام کند.

وی با تاکید بر حضورفعال مردم در انتخابات تصریح کرد: انتخاب مردم ایران نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین حل مشکلات دارد.

فرماندار شهرستان نهاوند عرصه های امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را از مهمترین عناصر برگزاری انتخابات در کشور خواند و یادآور شد: به برکت جمهوری اسلامی بستر حضور گسترده برای شرکت در انتخابات فراهم است.

وی انتخابات را زمینه ای برای خدمت به مردم دانست که همواره در همه صحنه های کشور و در لحظات حساس از کشور خود دفاع کرده و حماسه آفریده اند.

فرماندار بهار: حضور گسترده مردم در انتخابات پایه‌های نظام را مستحکم‌تر می‌کند

فرماندار شهرستان بهار گفت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات باعث استحکام پایه های نظام و اقتدار آن در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.

مجتبی فیض الهی افزود: شاهد افزایش حضور مردم در این دوره نسبت به دوره قبل هستیم که این می تواند تضمین کننده سرنوشت آینده کشور باشد.

وی ادامه داد: انتخاب یک رئیس جمهور با حداکثر آرا می تواند موجب قوام در تصمیم گیریها و قدرت در اجرای برنامه های اقتصادی و اجتماعی باشد.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان بهار با اشاره به بازدیدی که از شعب اخذ رای داشته است ، تاکید کرد: آرامش در همه حوزه های رای گیری شهرستان بهار برقرار است و مردم در حال انتخاب رئیس جمهور منتخب هستند.

وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای ناامیدی دشمنان را که ۴۵ سال است برای به شکست کشاندن کشور تلاش می کند، به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان بهار خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات سالم و پرشور در دستور کار قرار دارد و به این منظور عوامل اجرایی و نظارت با تمام توان حضور دارند.

وی گفت: از همه مردم نجیب و شریف ایران درخواست داریم برای ساختن ایرانی مقتدر و سرافراز در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

فرماندار شهرستان بهار اظهار کرد: در شهرستان بهار نیز ۱۱۷ شعبه رای، کار جمع آوری آرای مردم در این شهرستان را برعهده دارند.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

فرماندار: ۱۹۹ شعبه اخذ رای در ملایر آرای مردم را جمع آوری می‌کنند

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با سراسر کشور فرآیند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعات اولیه صبح در حوزه انتخابیه این شهرستان آغاز و ۱۹۹ شعبه آرای مردم را جمع آوری می کنند.

سلمان اسماعیلی افزود: بنابر گزارش اولیه فرآیند رأی‌گیری با استقبال پرشور مردم در همه شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان مواجه شده است.

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات ۱۹۹ شعبه اخذ رای در سراسر حوزه انتخابیه شهرستان ملایر مستقر شده که شامل ۹۸ شعبه شهری و ۱۰۱ شعبه روستایی است.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

۸۲ شعبه اخذ رای در شهرستان رزن

فرماندار رزن گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه شهرستان رزن ۸۲ شعبه اخذ رای شامل ۱۴ شعبه شهری و ۶۸ شعبه روستایی به تفکیک بخش مرکزی ۳۹ شعبه که ۱۱ شعبه شهری و ۲۸ شعبه روستایی را شامل می شود.

علی‌اصغر غفاری‌آثار افزود: همچنین در بخش سردرود ۳۲ شعبه شامل سه شعبه شهری و ۲۹ شعبه روستایی و در بخش بقراطی نیز ۱۱ شعبه تعیین شده که از این تعداد ۵۹ شعبه ثابت و ۲۳ شعبه سیار است.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

۱۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات در کبودرآهنگ

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: ۱۴۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در این شهرستان پیش بینی شده است.

مسلم غلامی اظهار کرد: ۸۶ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی، ۲۸ شعبه در بخش شیرین سو و ۲۶ شعبه در بخش گل تپه مستقر می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی جلسه معتمدین تشکیل و از بین ۳۰ نفر معتمد دعوت شده هشت نفر به عنوان هیات اجرایی معتمدین انتخاب شدند گفت: هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شهرستان از معتمدین مردم و امانت دار آرا مردم در انتخابات پیش‌رو هستند.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ یادآور شد: در مجموع این شهرستان، سه هزار و ۱۰۰ نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تامین امنیت انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

غلامی افزود: به دلیل محدودیت زمان، در این دوره از انتخابات فرایند انتخابات به صورت دستی انجام می‌شود و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکانپذیر نیست.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

فرماندار اسدآباد: تجهیز ۱۰۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان

فرماندار اسدآباد گفت: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۰۴ شعبه اخذ رای برای این شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۱۸ شعبه در بخش پیرسلمان و مابقی به بخش مرکزی و مرکز شهر اسدآباد اختصاص دارد.

حسین‌علی شرکایی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات افزود: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است که نه تنها پشتوانه نظام هم خود مردم هستند بلکه سرنوشت هم توسط خود آنان تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان نظام مردم‌سالاری دینی و یا مشارکت مردم در سرنوشت خود معنایی ندارد.

فرماندار اسدآباد انتخابات را رکن اصلی نظام خواند و افزود: این انتخابات راه اصلاح امور کشور است که مردم باید با مشارکت در پای صندوق‌های رای در اصلاح این امور کمک کنند.

شرکایی اظهار کرد: کشور ایران اسلامی از قدرت کم‌نظیری برخوردار است، اما تکیه این نظام بر حضور مردم در صحنه‌های سیاسی آن است، بنابراین بدون شک حضور پرشور آنان در انتخابات قدرتمندی نظام را افزایش می‌دهد.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

تجهیز ۱۰۴ شعبه اخذ رای در تویسرکان

سرپرست فرمانداری تویسرکان از فعالیت ۱۰ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبرداد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شامل عوامل هیات‌های اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی دست اندرکار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تویسرکان هستند.

یحیی خورشیدخانی اظهار کرد: برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در شهرستان تویسرکان ۱۰۴ شعبه اخذ رای فعال است که از این تعداد ۶۹ شعبه ثابت و ۳۵ شعبه سیار هستند و از ۱۰۴ شعبه پیش‌بینی شده تعداد ۴۵ شعبه روستایی و ۵۹ شعبه به شعبات شهری اختصاص دارد.

وی یادآور شد: هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تویسرکان در زمان مقرر تشکیل و اعضا آنها تعیین شدند و همه بسترهای لازم در حال حاضر برای برگزاری انتخابات همراه با مشارکت حداکثری مردم در این شهرستان فراهم است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در استان همدان آغاز شد.

حال و هوای انتخابات در شهرستان های استان همدان

تعیین ۴۴ شعبه اخذ رای در شهرستان درگزین

فرماندار درگزین گفت: در این شهرستان ۴۴ شعبه اخذ رای به تفکیک ۲۲ شعبه و ۲۲ شعبه به بخش شاهنجرین اختصاص یافته است.

کمیل خواستان اظهار کرد: این شهرستان همواره مشارکت های بالایی را در عرصه انتخابات به خود اختصاص داده است و امروز نیز شاهد حضور حداکثری شهروندان درگزینی در پای صندوق های رای هستیم.

به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور کار رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت هشت صبح امروز در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای در دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شده است.

جمعی از شهروندان همدانی در همان دقایق اولیه شروع انتخابات پای صندوق های رای حضور یافتند تا جزو اولین نفراتی باشند که به تکلیف دینی و ملی خود عمل می کنند.

از تعداد شعبات اخذ رای تعیین شده در استان همدان ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز به طور سیار کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز ۱۵ تیرماه برعهده دارند.

یک میلیون و ۴۸۱ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دهی هستند.

حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در همدان ۵۷۲ هزار و ۸۴۶ نفر پای صندوق های رای حضور یافتند که نشانگر مشارکت ۳۹ درصدی مردم این استان بود.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در همدان، سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رای بیشترین آرای مردم این استان را کسب کرد و آرای مسعود پزشکیان نیز در این استان ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رای بود.

براساس اعلام وزارت کشور، انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه و با تشخیص وزیر کشور قابلیت تمدید دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha