۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85530611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظارت ۳۵۰۰ نفر بر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در زنجان

زنجان - ایرنا - رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان با آرامش و مشارکت بالا در حال برگزاری است و سه هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل نظارت بر روند برگزاری آن نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محمدجواد محمدی شامگاه جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان،‌ افزود: بر اساس قانون، مجریان و ناظران انتخابات امانت‌دار مردم هستند و از ورود به مباحث انتخاباتی منع شده‌اند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان با تاکید بر اینکه ناظران شورای نگهبان به رأی مردم به عنوان حق‌الناس نگاه می کنند، گفت: به مردم قول می‌دهیم از تک تک آرای آنان صیانت می شود و هیچ خدشه‌ای به این آرا وارد نخواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات چند مورد تخلف اعلام شده که در حال بررسی است، اظهار داشت: در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تعدادی از ناظران و معتمدان شعب اخذ رأی کنار گذاشته شدند.

وی با اشاره به موارد تخلف ثبت شده، گفت: خوشبختانه تخلفی منجر به جرم نشده و عمده موضوع آنها رعایت نشدن بی‌طرفی از سوی عوامل نظارت بوده است که قبل از شروع فرآیند رسمی انتخابات عذر این افراد خواسته شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: اعضای هیات نظارت استان و شهرستان‌ها اشرافیت لازم را به فضای انتخابات استان دارند و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه موضوع سلامت انتخابات بسیار مهم است،‌افزود: رسالت اصلی ما تضمین سلامت انتخابات است و اگر کسی قانون را زیر پا بگذارد، با او به صورت قاطع برخورد می کنیم.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار و با ۱۴ هزار نفر از عوامل اجرایی امروز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha