افزایش درصد مشارکت کردستانی‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری

سنندج-ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: با توجه به آمار و گزارش های رسیده از شهرستان ها تاکنون درصد مشارکت مردم استان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به مرحله اول افزایش داشته است.

مهدی رمضانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۱۰ شهرستان استان دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ مشکل و اختلالی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: با توجه به آمار و گزارش های رسیده از شهرستان ها و بخش ها و روستاهای کردستان رکورد مشارکت مردم استان در مرحله اول شکسته شد و میزان مشارکت افزایش پیدا کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات در سرنوشت کشور و توسعه استان تاثیرگذار است، بیان کرد: انتخاب رئیس جمهوری که نگاه ویژه به استان داشته و کردستان دوست باشد یکی از دغدغه های مردم است.

رمضانی با اشاره به اینکه براساس قانون زمان برگزاری انتخابات ۱۰ ساعت است ولی با صلاحدید وزیر کشور این فرصت تمدید می شود، یادآور شد: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تاکنون ۲ مرتبه در ساعت های ۲۰ و ۲۲ تمدید شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستانها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha