۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85530732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سیارتو: به انتقادات از سفر نخست وزیر مجارستان به روسیه توجهی نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان جمعه شب تاکید کرد که مجارستان یک کشور مستقل است و به انتقادات اتحادیه اروپا درباره سفر ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور به روسیه پاسخ نخواهد داد و توجهی نمی‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، سیارتو پس از دیدار اوربان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین، به خبرنگاران گفت: ما یک کشور مستقل هستیم. بنابراین، فکر نمی‌کنم لازم باشد به انتقادات از این سفر توجه کنیم.

دیدار اوربان با پوتین با هدف گفت‌وگو در مورد جنگ در اوکراین برگزار شد.

پوتین در کرملین میزبان اوربان بود و در آغاز گفت‌وگوها تصریح کرد که انتظار دارد مجارستان به‌عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا از طرف اروپا صحبت کند.

وی تاکید کرد که می‌خواهد با اوربان که اوایل این هفته از کی‌یف دیدار کرده بود، درباره تفاوت‌های ظریفی که بر سر درگیری در اوکراین ایجاد شده است، مذاکره کند.

این سفر که تنها چند روز پس از به دست گرفتن ریاست دوره ای اتحادیه اروپا توسط بوداپست انجام شد، مورد انتقاد ۲۷ عضو اتحادیه قرار گرفت. اعضای این اتحادیه می گویند: این اقدام مجارستان می تواند موضع بروکسل را در مورد مناقشه بیش از دو ساله با روسیه تضعیف کند.

رهبران اتحادیه اروپا از مذاکرات نخست وزیر مجارستان با رئیس جمهوری روسیه انتقاد کردند و گفتند که ویکتور اوربان به عنوان رئیس دوره‌ای این اتحادیه، مأموریتی برای سفر به مسکو ندارد.

جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: سفر اوربان به مسکو، منحصراً در چارچوب روابط دوجانبه بین مجارستان و روسیه انجام می‌شود.

وی افزود: نخست وزیر اوربان هیچ دستوری از شورای اتحادیه اروپا برای بازدید از مسکو دریافت نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha