آرای نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شمال خوزستان

دزفول - ایرنا - شمارش آرا در شهرهای شمال خوزستان به پایان رسید و آرای نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک نهایی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی انتخابات شهرستان دزفول، علیرضا خردمند فرماندار ویژه دزفول روز شنبه ضمن قدردانی از حضور حماسی و ارزشمند مردم برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نتایج نهایی انتخابات دومین مرحله ریاست جمهوری در شهرستان دزفول را اعلام کرد.

به گفته وی، سعید جلیلی ۸۷ هزار و ۱۳۱ رای و مسعود پزشکیان ۵۷ هزار و ۳۸۲ رای کسب کردند.

آرای نهایی شهرستان اندیمشک

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری اندیمشک یوسف زمانی اصل فرماندار اندیمشک با قدردانی از حضور مردم و افزایش مشارکت عمومی شهروندان، نتایج انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان اندیمشک را به شرح زیر اعلام کرد.

مسعود پزشکیان ۳۵ هزار و ۱۷ رای و سعید جلیلی ۲۴ هزار و ۴۰۷ رای کسب کردند.

آرای نهایی شهرستان شوش

به گزارش ایرنا از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شوش، فرماندار شهرستان شوش با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران از جمله اعضای شورای اداری، شورای تامین، اعضای هیات نظارت، بازرسی، اجرایی و امنیت گفت: از مجموع ۴۶ هزار و ۶۹۵ رای ماخوذه در شعب این شهرستان، سعیدجلیلی ۲۷ هزار و ۸۴۰ رای و مسعود پزشکیان ۱۸ هزار و ۸۵۵ رای کسب کردند.

محسن حویزه افزود: ۹۷ شعبه جمع آوری آرای مردم این شهرستان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برعهده داشتند.

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ماه مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت. سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha