با هر سلیقه ای، برای سربلندی ایران، هم عقیده ایم

اصفهان-ایرنا- دیروز رنگین کمانی از اقشار، اقوام و ادیان مختلف دیار نصف جهان، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و بار دیگر ثابت کردند با هر سلیقه و گرایشی برای سربلندی ایران هم عقیده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ساعت هشت صبح دیروز، تعداد زیادی از مردم همیشه در صحنه دیار نصف جهان همدلانه جلوی در شعبه های اخذ رای گرد هم آمدند تا هر یک ایفاگر نقش خود در انتخاب نهمین رییس جمهور ایران اسلامی باشند، باشد که این حضور برگ برنده نظام جمهوری اسلامی در معادلات داخلی و بین المللی باشد.

از شهرستان‌های بیست و هشت گانه استان خبر می رسید که مشارکت مردم افزایش محسوسی نسبت به دور اول دارد، هر لحظه که از ساعات آغاز رای گیری می گذشت بر شمار رای دهندگان افزوده می‌شد و هرکس در دیار نصف جهان قلبش برای ایران و ایرانی می تپید با حضورش در پای صندوق های رای، جشن جمهوریت را گرامی داشت و ثابت کرد «حضور مردم»، باز خاطره خواهد شد.

حضور عموم اقشار از ویژگی‌های دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اصفهان بود، اقشار مختلف مردم دیار نصف جهان از زن و مرد، پیر و جوان و اعم از کارگران، کارمندان، بازاریان، نظامیان، ورزشکاران و غیره در کنار حضور پررنگ اقلیت‌های دینی ساکن اصفهان از نخستین ساعات صبح دیروز پای صندوق های رای حاضر شدند و بار دیگر نشان دادند در هر شرایطی پای نظام، انقلاب و جمهوریت آن هستند.

با هر عقیده ای، برای سربلندی ایران، هم عقیده ایم


حضور پررنگ اقلیت های دینی اصفهان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

دیروز جمع زیادی از کلیمیان اصفهان از همان ساعات ابتدایی رای‌گیری با حضور در «مسجد الاقصی اصفهان» رای های خود را به صندوق ها انداختند. حضور خاخام سلیمان صدیق پور رهبر دینی کلیمیان اصفهان به همراه اعضای انجمن کلیمیان اصفهان از نکات قابل توجه انتخابات در اصفهان بود.

با هر عقیده ای، برای سربلندی ایران، هم عقیده ایم

با هر عقیده ای، برای سربلندی ایران، هم عقیده ایم

اقلیت زرتشیان ساکن در اصفهان نیز دوشادوش هم میهنان مسلمان خویش در انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند تا نشان دهند مردمان سرزمین اهورایی مصمم به تعیین سرنوشت خود در پای صندوق های رای هستند و نیک می دانند هیچ بیگانه‌ای دلسوز ایران و ایرانی نیست و همه مشکلات میهن با وحدت و همدلی هموطنان حل شدنی است.

ارامنه اصفهان نیز با حضور در شعب اخذ رای مستقر در جلفای اصفهان و محله های پیرامون آن، بار دیگر حماسه حضور چندباره خلق کردند، این اقلیت دینی که مشارکت افزون بر ۸۰ درصدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند پارسال به یادگار گذاشتند نشان دادند که مردم دیار نصف جهان از دیرباز به خوبی فراگرفته اند که چگونه در کنار هم مسالمت آمیز زندگی و در بزنگاه های تاریخی برای سربلندی کشور دوشادوش هم نقش آفرینی کنند.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در این پیوند و در گفت و گو با ایرنا گفت: همان‌گونه که ارامنه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین در دور اول انتخابات ریاست جمهوری حضور گسترده ای پای صندوق های رای داشتند، دیروز نیز حضور پررنگ با مشارکت بالا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

گغارد منصوریان ادامه داد: ارامنه کاملا آگاه هستند که حضور در انتخابات نشانه اتحاد مردم و حمایت از نظام جمهوری اسلامی است و در شرایطی که دشمنان درصدد ضربه زدن به ایران هستند، حضور در انتخابات می تواند نقشه های دشمنان ایران را نقش بر آب کند.

وی با تاکید بر جایگاه و اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: انتخابات بر یکی از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی که همان مردم سالاری است مهر تایید می گذارد و حضور در انتخابات می تواند تجدید میثاق مردم با این آرمان اصیل انقلاب اسلامی باشد.

منصوریان یادآور شد: ارامنه در این سال ها در عرصه های مختلف مانند حمایت از ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور با اهدای شهدای انقلاب و دفاع مقدس، کنار ملت شریف ایران ایستاده اند و زندگی ارامنه در ایران نمونه بارزی از زندگی مسالمت آمیز اقلیت‌ها در جامعه ایرانی است.

با هر عقیده ای، برای سربلندی ایران، هم عقیده ایم

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای و میزان مشارکت نیز ۴۹.۸ درصد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha