مشارکت ۴۳ درصدی گیلانیان/ هزار و ۸۶۵ نماینده نامزدها در شمارش آرا حضور دارند

رشت - ایرنا - دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: با پایان یافتن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شمارش آرا در استان آغاز شده و هزار و ۸۶۵ نفر از نمایندگان ۲ نامزد بر مراحل شمارش آرا نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد شفیعی ثابت بامداد شنبه در ستاد انتخابات گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ارتباط با ستاد انتخابات کشور تمام تلاش بر این است که در وهله نخست شمارش آرا در نهایت دقت صورت گیرد و در عین حال با سرعت عمل نتایج صبح اعلام شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم گیلان در این دوره از انتخابات بر اساس آخرین آمار بیش از ۴۳ درصد بوده در حالیکه در دور نخست انتخابات این رقم ۳۲.۶ درصد ثبت شد، افزود: بیش از ۸۸۳ هزار تعرفه در شعب اخذ رای مصرف شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان افزود: با توجه به پایان مهلت اخذ رای طبق اعلام وزارت کشور فرآیند رای گیری تا آخرین نفر حاضر در شعب اخذ رای ادامه می یابد که بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بعد از مهلت تعیین شده به طول می انجامد و پس از آن با جمع بندی آمار نهایی شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۴۸ درصد از مشارکت کنندگان در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان بانوان و ۵۲ درصد آقایان هستند، بیش از ۷۲ هزار نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در انتخابات شرکت کردند و ۹ درصد با شناسنامه و ۹۱ درصد با کارت ملی رای دادند.

شفیعی ثابت با اشاره به برگزاری انتخابات مختلف در کشور بیان کرد: با اعلام نتایج هر نامزدی که موفق به کسب حداکثری آرا و منتخب مردم شود در نهایت پیروز اصلی انتخابات مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و به آن نامزد و هوادارانش تبریک می گوییم.

وی اظهار کرد: همچنین به نامزدی که حائز اکثریت آرا نشد و هوادارانش خداقوت گفته و امید است تا در کنار همدیگر رقابت دیروز را به رفاقت امروز بدل کرده و با برنامه ریزی برای رفع نیازمندی ها و به سرانجام رساندن برنامه ها و توسعه روزافزون کشور قدم بردارند.

۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای (جمعه) همزمان با سراسر کشور در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کار اخذ آرای مردم را انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha