هرمزگان گرمتر می‌شود

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبر: 85530933
هرمزگان گرمتر می‌شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد امروز(شنبه) رطوبت در هرمزگان به تدریج کاهش و دمای هوا (سه تا پنج درجه سلسیوس) به ویژه در مناطق شرقی و مرکزی استان افزایش می‌یابد.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری، در ساعت های صبح جوی آرام و در ساعت های بعدازظهر احتمال افزایش باد و گرد و غبار در مناطق شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در ساعات صبح تا ظهر شرایط جوی و دریایی آرامی حاکم خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب تحت تاثیر وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال افزایش باد و گرد و غبار در مناطق شرقی استان دور از انتظار نیست.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: بر پایه نقشه ها و مدل های هواشناسی در برخی بلندی ها، رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران محتمل خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در روز جاری دریا در بیشتر ساعت ها، نسبتا آرام خواهد بود.

وی گفت: این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا پایان روز دوشنبه در استان تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۹۶ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha