مشکلات ناشی از کمبود انرژی در آذربایجان شرقی مشهود است

تبریز- ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات ناشی از کمبود انرژی در آذربایجان شرقی و تبریز نسبت به سایر استان‌ها نمود بیشتری دارد زیرا بیشتر صنایع اصلی کشور از جمله صنعت مادر تراکتورسازی در تبریز متمرکز است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز، رضا صدیقی روز شنبه در بازدید از این گروه صنعتی اظهار کرد: البته ناترازی و کمبود برق مشکل کشوری است اما قطعی های مکرر برق در تبریز موجب ایجاد مشکلات عدیده برای تراکتورسازی و سایر صنایع شده و صحبت از توسعه و افزایش تولید در صنایعی مثل تراکتورسازی تا زمانی که این مشکل را برطرف نکرده ایم بی معنی است.

وی پیشنهاد داد: دولت از تولیدکنندگان مانند تراکتورسازی برای راه اندازی نیروگاه و ایجاد زیرساخت های تولید برق با تمرکز در خود واحد و در نتیجه خودکفایی در تولید انرژی حمایت های لازم را انجام دهد با این روش می توان موانع حاصل از کمبود انرژی را با همکاری دولت و بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری لازم رفع کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس همچنین به موضوع پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی و مکانیزه کرده این حوزه اشاره کرد و گفت: عدم اعطای تسهیلات مکانیزاسیون از چند سال قبل، نارضایتی کشاورزان را به دنبال داشته زیرا کشاورزان توان و تمکن مالی لازم برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون از جمله تراکتور را ندارند.
صدیقی با تاکید بر وظیفه بانک کشاورزی در حمایت از کشاورز و کشاورزی، افزود: به‌عنوان نماینده مردم در مجلس این موضوع را تا حصول نتیجه و ارائه گزارش به کشاورزان پیگیری خواهم کرد.


وی گفت: به رغم وجود بسیاری از موانع، عدم حمایت و همراهی لازم با تراکتورسازی، این مجموعه همزمان با سال «جهش تولید با همکاری مردم» گام‌های اساسی در رشد، توسعه، پایداری و تنوع‌بخشی تولید و اشتغال برداشته به‌طوری که آمارهای خوبی در تولید، صادرات، ایجاد اشتغال برای جوانان، نیروهای متخصص و دانشگاهی از این مجموعه منتشر می‌شود که مایه غرور و افتخار است.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۲ نمایندگی در خارج از کشور فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha