پولیتیکو: لجاجت بایدن، شانس پیروزی ترامپ را افزایش می‌دهد

تهران-ایرنا- نمایندگان دموکرات‌ و فعالان ارشد این حزب پس از مشاهده پافشاری آشکار «جو بایدن» برای ادامه نامزدی و حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شوکه شده و آن را رویکردی خطرناک می دانند که احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» را بیشتر می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای «پولیتیکو»، اولین مصاحبه تلویزیونی جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، پس از مناظره فاجعه بار وی با «دونالد ترامپ» در هفته گذشته به توقف درخواست‌ها برای انصراف وی از نامزدی حزب دموکرات کمک چندانی نکرد.

اعضای کنگره و فعالان ارشد دموکرات پس از انتشار مصاحبه «جورج استفانوپولوس» مجری شبکه ای‌بی‌سی نیوز با رییس جمهوری آمریکا ضمن تایید این نکته که بایدن نسبت به مناظره با ترامپ بهتر ظاهر شده است، ‌تاکید کردند: این مصاحبه نیز نمی تواند درخواست‌ها برای کناره گیری بایدن از کارزار انتخاباتی را کاهش دهد.

این گزارش افزود: جنجال درون حزبی دموکرات در روزهای اخیر به موضوع برکناری و انصراف جو بایدن از ادامه نامزدی حزب همچنان ادامه دارد. تعداد کمی از استراتژیست‌های دموکرات معتقدند که مصاحبه تلویزیونی اخیر وی با شبکه ای‌بی‌سی نیوز، میزان درخواست ها برای کناره گیری او را متوقف می کند. پیش از این، چهار عضو کنگره گفته‌ بودند که بایدن باید از سمت خود کناره‌گیری کند و دو عضو دیگر آن نیز بر شکست بایدن در برابر ترامپ تاکید کرده اند.

مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز توسط برخی از متحدان بایدن به عنوان فرصتی اساسی برای رئیس جمهوری آمریکا به منظور متقاعد کردن حزب دموکرات در مورد شایستگی وی برای ریاست جمهوری بود. این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن در بدترین موقعیت انتخاباتی خود در انتخابات ۲۰۲۴ قرار دارد و نسبت به گذشته، رای دهندگان بیشتری نظر نامطلوبی نسبت به او دارند. این بدان معنا است که دموکرات‌ها در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری معتقدند که بایدن برای نامزدی حزب خیلی مسن است و می‌خواهند شخص دیگری رهبری این حزب را بر عهده بگیرد.

درخواست‌های مکرر از بایدن برای انصراف و امتناع وی از پرداختن جدی به نگرانی‌های مربوط به سن و قدرت ذهنی‌اش، بسیاری از دموکرات‌ها را نگران و این حزب را در وضعیتی بلاتکلیف و بی ثبات قرار داده است. تعداد فزاینده‌ای از اعضا و فعالان دموکرات به صورت خصوصی - و تعداد کمی اشکارا - گفته‌اند که ادامه کار بایدن تلاش‌ آن‌ها برای بازپس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان (که اکنون در دست جمهوری خواهان است) را کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست جمعه شب با استناد به اظهارات ۲ مقام آگاه که نامشان را فاش نکرد، نوشت، وارنر سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعات خارجی سنا در روزهای گذشته با سناتورهای دموکرات در تماس بوده است تا روز دوشنبه آینده نشستی برای گفت‌وگو درباره کارزار انتخاباتی بایدن برگزار کنند.

رویترز، پولیتیکو و آکسیوس نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که این خبر را تایید کرده‌اند.

تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمانی بایدن برای ادامه مبارزات انتخاباتی پس از آن افزایش یافت که وی در اولین مناظره با رقیب جمهوریخواه خود دونالد ترامپ به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند.

در همین حال، گروه بزرگی از حامیان، شخصیت‌های عمومی و مدیران تجاری دموکرات در نامه‌ای به بایدن از او خواستند که از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند.

در این نامه که ۱۶۸ امضاکننده دارد خطاب به بایدن نوشته شده است: ما با احترام از شما می‌خواهیم به خاطر دموکراسی و آینده ملت آمریکا از نامزدی مجدد در انتخابات کناره‌گیری کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha