هشت سایت مخابراتی در بویین میاندشت بهره‌برداری شد + فیلم

اصفهان-ایرنا- فرماندار بویین میاندشت از توابع اصفهان از افتتاح هشت سایت مخابراتی همراه اول و ایرانسل در این شهرستان خبر داد.

رضاعلی معصومی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به همت دولت سیزدهم در مجموع ۱۶ طرح مخابراتی در بویین میاندشت در ۲ سال اخیر به منظور بهبود کیفیت آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در سطح این شهرستان بویژه روستاها برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

وی افزود: این سایت‌ها اکنون در هشت روستا شامل ده رجب، قره بلطاق، هزار جریب، هلاغره، دره سوخته، مغاندر، حاج فتحعلی و ماهورک بطور کامل به بهره‌برداری رسید.

فرماندار بویین میاندشت گفت: سایت‌های مخابراتی در پنج روستای داشکسن، احمدآباد، هندوکش، ازناوله و ماهورستان نیز بزودی بهره‌برداری می‌شود.

معصومی اضافه کرد: سایت های مخابراتی سه روستای نوغان، خلیلی و قائم‌آباد نیز مطالعه و جانمایی شده است که با تامین اعتبار بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار بویین میاندشت گفت: برای برخی از نقاط شهرستان که شرایط خوب اینترنت و آنتن‌دهی ندارند بدنبال اخذ مجوز و تامین اعتبار از وزارتخانه و مدیریت استان هستیم تا سایت های مخابراتی در این مناطق نیز ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا و به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان، ۶ هزار و ۳۳۶ خانوار استان با پوشش جمعیت ۱۹ هزار و ۸۸۶ نفر با احداث یا ارتقای ۷۶ سایت روستایی با فناوری نسل سوم، از سال گذشته تاکنون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده‌اند.

از جمع این تعداد ۷۰ سایت توسط اُپراتور همراه اول احداث یا ارتقا یافته و ۶ سایت نیز توسط اُپراتور ایرانسل راه‌اندازی شده است.

با احداث یا ارتقای سایت های روستایی با استفاده از فناوری نسل سوم از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۶ روستای استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده‌اند.

تعداد مشترکان همراه اول در اصفهان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

شهرستان بویین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha