تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از بنادر غرب هرمزگان ۱۶ درصد افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بنادر غرب استان در سه ماهه نخست امسال با تخلیه و بارگیری ۳۹ هزار و ۴۶۲ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۴۰۸ هزار و ۲۸۴ تن، افزایش ۱۶ درصدی را داشته است تا همچنان پرچم‌دار تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بین بنادر کشور باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه، مرتضی سالاری روز شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی مدت یاد شده نیز ۱۹ هزار و ۷۳۱ TEU با تناژ ۲۰۴ هزار و ۱۴۲ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: بنادر غرب هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و امکان رمپ گذاری همزمان ۱۲ شناور حامل کانتینر یخچالی، طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران است.

مدیریت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با پوشش افزون بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر۴۶ سازه دریایی و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین دربرگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است.

علاوه بر تخلیه و بارگیری کانتیر یخچالی، ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می‌کند که این امر سبب شده بندرلنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha