۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85531149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه هندی: در دوره پزشکیان روابط تهران و دهلی عمیق می‌شود

تهران- ایرنا- یک رسانه هندی با توجه به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعتقاد دارند که در دوره وی روابط تهران و دهلی نو احتمالا تعمیق می‌شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه «ان.دی.تی.وی» امروز شنبه به دنبال پیروزی این سیاستمدار اصلاح طلب در انتخابات، نوشت: ایران و هند به طور تاریخی از روابط اقتصادی قوی برخوردار هستند. در دوره ریاست جمهوری پزشکیان احتمالا این روابط عمیق می‌شود.

این شبکه خبری هندی اعلام کرد: تمرکز به ویژه بر روی بندر راهبردی چابهار خواهد بود؛ پروژه‌ای که در آن هند متعهد به سرمایه‌گذاری شده است. کارشناسان بر این باورند که بعید است در سیاست خارجی کلی ایران تغییری به وجود آید هر چند روش کار و جزئیات ممکن است متفاوت باشد.

ان.دی.تی.وی در ادامه افزود: یکی دیگر از بسترهای همکاری نزدیک بین هند و ایران، راهگذر حمل و نقل بین‌المللی شمال- جنوب است که یک مسیر چندوجهی به حساب می‌آید و هند را از طریق ایران به روسیه متصل می‌کند. این راهگذر، ارتباط را از نظر تجاری و روابط دوجانبه و به نفع ثبات منطقه افزایش می‌دهد.

این رسانه با اینحال اضافه کرد: رویکرد پزشکیان به امنیت منطقه‌ای در دهلی نو به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. موضع او در رابطه با حفظ محور مقاومت در برابر اسرائیل می‌تواند همچنان بر دیپلماسی محکم هند در منطقه تأثیر بگذارد.

ان.دی.تی.وی همچنین باور دارد از آنجاییکه ایران به دنبال افزایش صادرات نفت در شرایط تحریم‌های غرب است، هند هم می‌تواند به دنبال منبع مطمئن و ارزانتر برای نفت خام باشد.

روزنامه دکان‌هرالد در یک گزارش با همکاری رویترز با اشاره به پزشکیان نوشت: این جراح قلب ۶۹ ساله متعهد شده است که یک سیاست خارجی عملگرایانه را ترویج کند، تنش‌ها را بر سر مذاکرات متوقف شده با قدرت‌های بزرگ برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ کاهش دهد و چشم انداز آزادی‌های اجتماعی و کثرت گرایی سیاسی را بهبود بخشد.

دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران دیروز (جمعه) برگزار شد. سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha