ابراز امیدواری شی برای توسعه مشارکت راهبردی جامع چین و ایران با همکاری پزشکیان

تهران- ایرنا- رییس‌جمهوری چین با تبریک پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران، تاکید کرد: من برای توسعه روابط بین تهران و پکن اهمیت زیادی قائل هستم و مایلم با همکاری آقای رئیس جمهور [جدید]، مشارکت راهبردی جامع چین و ایران را توسعه دهم.

به گزارش ایرنا از تلویزیون مرکزی چین، شی جین پینگ امروز شنبه ۱۶ تیر با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی با بیان اینکه مبادلات دوستانه بین ایران و چین از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بیش از نیم قرن پیش، توسعه سالم و باثباتی را حفظ کرده است، افزود: تهران و پکن در مواجهه با شرایط پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، همواره از یکدیگر حمایت و باهم همکاری کرده‌اند تا اعتماد متقابل راهبردی را به صورت مستمر تحکیم کنند.

شی ادامه داد: دوطرف همچنین سطح مبادلات و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلفی ارتقا داده و ارتباطات و هماهنگی خوبی در امور منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند.

رئیس جمهوری چین تاکید کرد که این روند نه تنها به نفع مردم ایران و چین بوده، بلکه تاثیر زیادی بر صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی داشته است.

دکتر مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha