۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85531382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکتب عاشورا بهتر از گذشته در بین نسل جوان تبلیغ شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، گفت: علما و مراجع دینی، رسالت سنگینی را در این ماه برعهده دارند و باید مکتب عاشورا را قوی‌تر از گذشته در بین نسل جوان تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی یوسفی روز شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، افزود: مکتب حسینی در طول تاریخ کار خود را در زمینه تربیت انسان‌ها انجام داده و بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال کماکان فروزان و روشن در بین همه آزادی‌خواهان جهان متبلور شده است.

وی اضافه کرد: امروزه مردم سراسر جهان کم‌کم با این مکتب آشنا می‌شوند و براساس رهنمودها و آموزه‌های آن پیش می‌روند.

یوسفی با بیان اینکه واقعه عاشورا صرفا یک واقعه تاریخی و محدود به یک بستر زمانی نبوده که در گذر دوران به اتمام برسد، افزود: عاشورا یک واقعه ساری و جاری است و نتایج آن را باید در زندگی انسانها مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: شعار امسال در ماه محرم "آزادگان عالم در خیمه حسین(ع)" است که مفهوم بسیار عمیقی دارد و برگرفته از مفاهیم وزین عاشوراست.

وی خاطرنشان کرد: این شعار نشان‌ دهنده آن است که انسان‌های آزاده‌ که دارای فطرت پاک هستند، فهمی از این فرهنگ دارند و زیر این خیمه قرار خواهند گرفت.

یوسفی افزود: اتفاقاتی که امروز در دنیا به ویژه در غزه رخ می‌دهد، نشان داد آزادگان عالم زیر بار ظلم نمی روند و مظلومان با شعار "یا حسین" با ظالمان پیکار می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha