مشارکت ۶۲.۲۲ درصدی مردم آذربایجان شرقی در انتخابات ریاست جمهوری

تبریز- ایرنا- سرپرست استانداری و رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۲.۲۲ درصد از واجدان شرایط رای در این استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، «تراب محمدی» روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران، افزود: براساس نتایج شمارش آرای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی، یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم استان در این انتخابات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات در سه هزار و ۱۶۶ شعبه اخذ رای استان برگزار شد، اظهار کرد: براساس نتیجه شمارش آرا، از مجموع یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۵۲ رای صحیح، «مسعود پزشکیان» یک میلیون و ۶۷۲ هزار و ۱۹۳ رای و «سعید جلیلی» ۲۹۱ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

محمدی، با قدردانی از حضور گسترده و پرشور مردم آذربایجان شرقی در این انتخابات و تبریک انتخاب پزشکیان به عنوان رییس جمهور منتخب، ادامه داد: امید است مسیر رشد و پیشرفت ملت ایران در دولت جدید با قدرت و سرعت بیشتری ادامه یابد.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت.

سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha