۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85531649
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پرچم سیدالشهدا بر فراز گنبد حرم مطهر حضرت معصومه(س) برافراشته شد

قم- ایرنا - در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، آیین تعویض پرچم گنبد نورانی مرقد حضرت معصومه‌(س)، شامگاه شنبه با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن امام رضا(ع)، حرم بانوی کرامت در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که برخی مسئولان و شخصیت‌ها به‌ویژه آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه نیز حضور داشتند، پرچم مزین به نام اباعبدالله الحسین‌(ع) بر فراز گنبد مشعشع بانوی آب و آیینه به اهتزار درآمد.

در این آیین که با نوحه خوانی و ذکر مصیبت و فریادهای شورانگیز لبیک یاحسین همراه بود، یکی از سخنرانان مذهبی، اهمیت معرفت و شناخت سیدالشهدا را مورد تبیین قرار داد و افزود: امام حسین به عنوان عزیزترین بنده خداوند بر روی زمین، واسطه بین ما و ذات اقدس الهی است.

حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی در ادامه بیان کرد: در روایت‌های مختلف، در خصوص گریستن برای مظلومیت حسین‌بن‌علی علیه السلام و عزاداری در ماه‌های محرم و صفر توصیه‌های زیادی شده‌است.

پرچم سیدالشهدا بر فراز گنبد حرم حضرت معصومه برافراشته شد

وی خاطرنشان کرد: با عزاداری برای امام حسین و از رهگذر اتصال به این امام معصوم، می‌توانیم به مقام قرب الهی برسیم و برقراری رابطه سلوکی با امام زمان‌(عج)، از آثار و برکت‌های گریه برای امام حسین است.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام نیز بیان داشت: برای زیارت امام حسین، صرفا نباید به کربلا و به کنار حرم آن حضرت برویم، انجام این عبادت، از راه دور و با خواندن زیارت عاشورا نیز ثواب فراوانی دارد.

پرچم سیدالشهدا بر فراز گنبد حرم حضرت معصومه برافراشته شد

پرچم سیدالشهدا بر فراز گنبد حرم حضرت معصومه برافراشته شد

پرچم سیدالشهدا بر فراز گنبد حرم حضرت معصومه برافراشته شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha