۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85531658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت ۱۶ فلسطینی بر اثر بمباران یک مدرسه‌ در اردوگاه «النصیرات»

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله به مدرسه الجاعونی در اردوگاه النصیرات، ۱۶ فلسطینی شهید و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، شبکه الجزیره نیز به نقل از عدنان أبو حسنه مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) گزارش داد که این مدرسه از جمله مدارسی است که بیشترین تعداد آوارگان در آن اسکان داده شده‌اند و دست کم ۲ هزار آواره در این مدرسه حضور دارند.

أبو حسنه افزود: هر روز مختصصات مدارسی که آوارگان فلسطینی در آن حضور دارند در اختیار ارتش اسرائیل قرار می‌دهیم و هیچ دلیلی برای هدف قرار دادن مدارس و کشتار ده‌ها غیرنظامی وجود ندارد.

مدیر امدادرسانی دفاع مدنی غزه نیز با اشاره به وخامت اوضاع در نوار غزه، خواستار مستندسازی جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی شد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی در سه مورد جنایت جدید، ۲۹ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۸ هزار و ۹۸ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۷ هزار و ۷۰۵ نفر دیگر مجروح شدند.

در مقابل، منابع خبری از زخمی شدن ۲۰ نظامی رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه به زخمی شدن چهار هزار و ۸۶ نظامی خود اعتراف کرده است.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha