پایان کار ادارات استان مرکزی در روز ۱۷ تیر ساعت ۱۱ است

اراک - ایرنا - رییس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایان کار ادارات این استان فردا (یکشنبه) ۱۷ تیرماه به دلیل افزایش آلاینده‌های هوا، ساعت ۱۱ است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از حفاظت محیط زیست استان مرکزی علیرضا محرابیان افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص افزایش سرعت وزش باد، تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها، همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، این تصمیم با هماهنگی کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: این ساعت کاری شامل ادارات به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند، می‌شود.

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تایید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند و همچنین تمامی مادران باردار شاغل به صورت دورکاری است و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

محرابیان عنوان کرد: درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

وی گفت: کلاس‌های تمامی موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، یکشنبه ۱۷ تیرماه نیز تعطیل است.

وی ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، جهت کاهش اثرات گرد و خاک افزود: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پر تردد شهرها مستقر هستند و خدمات‌رسانی به شهروندان و توزیع ماسک صورت گیرد.

محرابیان عنوان کرد: فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشا گرد و خاک بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا نیز تعطیل است و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

وی تصریح کرد: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان ملزم می‌باشد با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

وی گفت: تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت استان فردا (یکشنبه) ۱۷ تیرماه جاری در آماده‌باش کامل است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور می باشد که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ روز و سال گذشته ۱۳۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha