هراس تل آویو از جنگ گسترده با حزب‌الله/ حرفی از برگردانیدن لبنان به عصر حجر نمی‌شنویم

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران جهان عرب با اشاره به تحولات جبهه نبرد بین رژیم صهیونیستی و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در شمال فلسطین اشغالی از تثبیت معادله به نفع حزب الله لبنان سخن گفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «عبدالسلام بنعیسی» در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به تحولات جبهه شمال فلسطین اشغالی آورده است: درگیری نظامی میان حزب الله و نظامیان صهیونیست با شدت تمام ادامه دارد و هر حمله رژیم صهیونیستی با واکنش قوی و بالاتری از سوی مقاومت لبنان پاسخ داده می‌شود.

وی نوشت: قدرت بازدارندگی که رژیم صهیونیستی به آن می‌نازید و از آن به عنوان دکترینی اساسی که با آن محیط پیرامونی خود به ویژه ارتش های عربی را می‌ترساند، متلاشی شده و از بین رفته است. حزب الله این توان بازدارندگی را از بین برد و بدون شک، این تحولی راهبردی در تاریخ درگیری منطقه است و اینکه تداوم موجودیت رژیم صهیونیستی در فلسطین در معرض خطر قرار گرفته و رو به زوال است.

این تحلیلگر تاکید کرد: اسرائیل هدف اصلی خود را برای پایان جنگ علیه غزه نابودی جنبش حماس اعلام کرده است و حزب الله نیز اعلام کرده است که حملاتش تا زمانی که جنگ علیه غزه پایان نیابد و توافقی با رهبران جنبش حماس انجام نشود، ادامه دار خواهد بود. حزب الله با این موضع گیری نه تنها می خواهد که جنبش حماس را در موقعیت خود تثبیت کند و آن را به عنوان قدرت حاکم در نوار غزه و تهدید کننده رژیم صهیونیستی نگه دارد بلکه به دنبال تثبیت شکست دیگری به دشمن صهیونیستی است و آن ناکامی تل آویو در غلبه بر جنبش حماس است؛ مشابه شکستی که دشمن صهیونیستی از حزب الله در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ متحمل شد.

بنعیسی بیان کرد: حزب الله در راستای به شکست کشاندن تحرکات رژیم صهیونیستی برای نابودی جنبش های حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروههای مقاومت در نوار غزه و نیز ممانعت از نابودی آرمان فلسطین و جلوگیری از کوچاندن ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و حتی اراضی اشغالی ۴۸ به تبعیدگاه‌ها و آواره شدن، حرکت می‌کند.

این تحلیلگر مغربی نوشت: حزب الله لبنان از تشدید درگیری هراسی ندارد و این را سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله با صراحت اعلام کرده است. دیگر سخنی از ژنرالهای صهیونیست و مقامات سیاسی این رژیم درباره بازگرانیدن لبنان به عصر حجر نمی‌شنویم.

وی با اشاره به اینکه تفاوت محسوسی ایجاد شده و دیگر رژیم صهیونیستی توان حمله به لبنان مشابه سال ۲۰۰۶ و نیز سال ۱۹۸۲ را ندارد، آورده است: در حال حاضر موشک‌ها، پهپادها و گلوله ها به سمت رژیم اشغالگر سرازیر است و موجب تلفاتی در میان نظامیان صهیونیست می شود و هزاران نفر از ساکنان شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی از ترس جان به سمت جنوب فلسطین اشغالی می گریزند. کشاورزی، تجارت و گردشگری رژیم صهیونیستی تعطیلی شده است و ارتش این رژیم جرات به راه انداختن جنگ تمام عیار علیه لبنان را ندارد.

این تحلیلگر افزود: حزب الله تمایلی برای گسترش جنگ ندارد، اما فرماندهان میدانی حزب الله و رزمندگان برای رویارویی گسترده با رژیم صهیونیستی و وارد کردن ضربه مهلک به این رژیم در آمادگی به سرمی برند.

وی در پایان نوشت: اینکه رژیم اسرائیل توان به راه انداختن جنگ گسترده علیه حزب الله را در طول این مدت نداشته است، بیانگر شکست دیگری برای این رژیم و تثبیت پیروزی برای حزب الله است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha