اساس و شالوده نظام اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است

زنجان - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: اساس و شالوده دستورهای اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه،‌ ظرفیت بسیار بالایی در نظام اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سجاد ناصر روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت حلول ماه محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، افزود: اقتضای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد حکومت اسلامی و لزوم حکومت، احقاق حق است.

وی اظهار داشت: احیای امر به معروف و زدودن منکر از جامعه نیازمند حکومتی است که مردم آن را تشکیل دهند و از آن دفاع کنند.

ناصر با بیان اینکه هر حکومتی که مردم از آن دفاع کنند بیمه می‌شود، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی طی ۴۵ سال گذشته ۴۰ انتخابات برگزار شده که این امر، نشان‌دهنده مردم‌سالاری حکومت است.

وی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه زیربنای همه حرکتهای اجتماعی است و قوام همه واجبات در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و بزرگترین معروف‌ها ایجاد و حفظ نظام اسلامی است.

ناصر تصریح کرد: تمام نیکی ها حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریاست.

وی ادامه داد: امر به معروف رسیدگی به امور و وضع مسلمین است و اگر در این خصوص ضعفی داریم از نداشتن آگاهی کافی یا بی توجهی به این امر مهم است.

ناصر، کم شدن معضلات و زدودن جامعه از زشتی ها و پلیدی ها و جلوگیری از تبدیل ضد ارزش ها به ارزش را از آثار و برکات احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.

وی با بیان اینکه همه کشورها برای اجرایی شدن ارزشهای خود به اصل نظارت قائل هستند، گفت: در نظام اسلامی همه مردم وظیفه دارند در مقابل زشتی ها و پلیدی های جامعه ورود کنند.

ناصر فلسفه قیام امام حسین (ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: "نهضت حسینی و گفتمان دینی" شعار امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر است که طی آن به امور مختلف پرداخت خواهد شد.

وی، خانواده پایدار و جوانی جمعیت، حقوق عامه، فساد ستیزی، تشکل سازی، بهبود سرمایه های اجتماعی، نظارت همگانی و جامعه متعالی را از شعارهای روز شمار هفته امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

ناصر اظهار داشت: برای خارج کردن این واجب از فراموشی و نمود هرچه بیشتر آن در سطح جامعه برنامه هایی پیش بینی شده است که اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha