تبریک رئیس‌جمهور قزاقستان به پزشکیان؛ آستانه آماده گسترش روابط با تهران است

تهران- ایرنا- رییس‌جمهوری قزاقستان با ارسال پیام تبریک به دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، تاکید کرد: ما تهران را همسایه دوست در منطقه خزر و یکی از شرکای قابل اعتماد در جهان اسلام می‌دانیم و آماده همکاری با رئیس‌جمهوری جدید برای ایجاد انگیزه‌های نوین هستیم.

به گزارش ایرنا، قاسم ژومارت توکایف روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای، اعلام کرد: من معتقدم که پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات نشان می‌دهد که مردم ایران از برنامه‌های سیاسی او که هدفش توسعه پایه‌های مستحکم و قوی برای سرافرازی کشورش است، حمایت کردند.

وی برای رئیس جمهوری منتخب ایران موفقیت در ابتکارات و تلاش‌های او در جهت رفاه و آینده کامل ایران را آرزود کرد.

رئیس‌جمهوری قزاقستان خاطرنشان کرد: ما آماده همکاری با دکتر پزشکیان هستیم تا نه تنها همکاری برقرار شده در روح دوستی سنتی و حمایت متقابل بین کشورهایمان را حفظ کنیم، بلکه به آن انگیزه جدیدی ببخشیم.

وی خطاب به دکتر پزشکیان افزود: فرصت را مغتنم شمرده، برای جنابعالی توفیقات روزافزون در مسئولیت، سعادت فراوان برای خانواده محترم و رفاه و بهروزی را برای ملت دوست ایران آرزومندم.

دکتر مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به این شرح اعلام کرد: مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha