۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85531929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل سنددار شدن املاک وقفی شوشتر بعد از ۶۰ سال حل شد

اهواز- ایرنا - مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: مشکل سنددار شدن املاک وقفی شهرستان شوشتر بعد از ۶۰ سال مورد بررسی و برطرف شد.

به گزارش ایرنا، زمان خوب روز یکشنبه طی نشستی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، کارشناسان و روسای ادارات شهرستان در محل این اداره کل بیان کرد: موانع و مشکلات ثبتی رقبات و املاک وقفی واقع در شهرستان شوشتر با همکاری اداره کل اوقاف مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: موقوفات شامل موقوفه ۳.۵ هکتاری روبیل، موقوفه ۲.۵ هکتاری نیک زن بالغ بر ۱۵۰ باب مغازه و منزل مسکونی و همچنین موقوفات ۵.۵ هکتاری ماهرو، موقوفه عبداله بانو با ۲۹۸ هکتار و خضر نبی (ع) با مساحتی بالغ بر ۸.۵ هکتار است.

خوب اظهار کرد: این موقوفات ۶۰ سال با موانع تثبیت مالکیت همراه بود که پس از جلسات متعدد و بررسی پرونده‌ها و با تشکیل کارگروه ویژه برای حل موضوع، این مشکل بررسی شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان ادامه داد: راه‌های تسریع در رفع موانع تثبیت مالکیت موقوفات بررسی و در نهایت دستورات لازم برای صدور اسناد رقبات تا چند روز آینده صادر شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز ۱۱۰هزار هکتار از موقوفه "نظام السلطنه مافی" در محدوده شهرستان‌های ماهشهر و رامشیر که بزرگترین موقوفه جهان اسلام به شمار می‌رود سنددار شد تا گامی مهم برای احیای این موقوفه برداشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha