بالاترین مشارکت انتخاباتی گلستان در مینودشت و گالیکش/ رای ۲ نامزد چقدر بود؟

گنبدکاووس - ایرنا - مردم شهرستان‌های «مینودشت و گالیکش» درشرق گلستان به‌ترتیب با ۶۲.۰۷ و ۶۱.۰۷ بالاترین میزان مشارکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در این استان شمالی داشتند اما میزان رای هر یک از ۲ نامزد در این مرحله چقدر بود؟

فرماندار مینودشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: مردم این شهرستان با مشارکت ۶۲.۰۷ درصدی در این عرصه مهم سیاسی، رتبه نخست را در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان کسب کردند.

فرامرز دیلم‌کتولی افزود: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و از مجموع ۳۸ هزار و ۱۷رای، «سعید جلیلی» ۲۵ هزار و ۴۵۴ رای و «مسعود پزشکیان» ۱۱ هزار و ۹۵۸ رای را به خود اختصاص دادند و ۶۰۵ رای هم باطله بود.

وی اضافه کرد: این میزان مشارکت مردم مینودشت در انتخابات و کسب رتبه نخست مشارکت در گلستان درحالی رقم خورد که در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری هم مردم این شهرستان با ۵۲.۲ درصد رتبه دوم مشارکت در این استان را کسب کرده بودند.

دیلم کتولی ادامه داد: در ۲ مرحله انتخابات ریاست جمهوری، مردم برنده واقعی آن بودند و با مشارکت بالای خود نشان دادند همچنان وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی، امامین انقلاب و خون شهیدان هستند.

مشارکت۶۱.۰۷ درصدی مردم گالیکش در انتخابات

فرماندار گالیکش هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: مردم این شهرستان با مشارکت ۶۱.۰۷ درصدی در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رتبه دوم را در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان کسب و حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

محمدرضا میرنیا با قدردانی از حضور پرشور و حداکثری مردم گالیکش در پای صندوق‌های اخذ رای، افزود: با تلاش مجموعه دست اندرکاران انتخابات از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، ستادی، امنیتی و انتظامی، شاهد افزایش هشت درصدی مشارکت مردم این شهرستان نسبت به مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و از مجموع ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط در گالیکش، ۲۹ هزار و ۶۰۲ رای آنها باحضور در یکی از ۷۹ شعبه ثابت و سیار پیش بینی شده در این شهرستان رای خود را به صندوق انداختند.

میرنیا ادامه داد: از مجموع آرای گالیکش، ۱۴ هزار و ۷۹۵ رای به سعید جلیلی و ۱۴ هزار و ۴۵۰ رای نیز به مسعود پزشکیان اختصاص یافت ضمن اینکه ۳۵۷ رای هم باطله بود.

فرماندار گالیکش یادآور شد: مردم این شهرستان در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم با مشارکت ۵۳.۱۷ درصدی رتبه نخست گلستان را در بین ۱۴ شهرستان این استان کسب کرده بودند.

به گزارش ایرنا، رییس ستاد انتخابات گلستان هم دیروز شنبه ۱۶ تیرماه، میانگین مشارکت مردم این استان را در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۵۵.۵ درصد اعلام کرده بود.

به گفته سیدعلی مهاجر، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» ۴۱۶ هزار و ۶۸۲ رای و «سعید جلیلی» ۲۵۹ هزار و ۳۴۸ رای از استان گلستان کسب کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات، ۷۲۵ هزار و ۹۷۹ گلستانی معادل ۵۵.۵ درصد در دور دوم پای صندوق رای آمدند.

به گفته رییس ستاد انتخابات گلستان، میانگین مشارکت مردم این استان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۴۱.۶ درصد بود.

۲ شهرستان مینودشت و گالیکش در مجموع حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha