۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85532175
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مهاجرت معکوس در روستاهای کردستان نتیجه اجرای طرح پرورش ماهی است

سنندج- ایرنا-  رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه گردشگری و مهاجرت معکوس یکی از مهمترین نتایج تاثیرگذار اجرای طرح های کشاورزی به ویژه طرح پرورش ماهی در استان است.

به گزارش ایرنا، پیمان اسکندری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات مجتمع پرورش ماهی سیروان سروآباد که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: شرایط و وضعیت توپوگرافی سروآباد می طلبد در حوزه شیلات، باغداری و گردشگری در این شهرستان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی به طرح پرورش ماهی پالنگان در کامیاران اشاره کرد و افزود: این مهم، توسعه گردشگری را ایجاد و افزون بر این زمینه مهاجرت معکوس و درآمدزایی بیشتر برای روستاییان منطقه را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه یکی دیگر از طرح های شاخص استان در زمینه پرورش ماهی، مجتمع پرورش ماهی سیروان است، بیان کرد: این مجتمع در ۲ فاز طراحی شده که مساحت فاز نخست آن ۲ هکتار و فاز دوم هم هشت هکتار است.

اسکندری بر تسریع در بهره برداری از فاز دوم تاکید کرد و گفت: در سفر نخست رئیس جمهور شهید به استان، فاز نخست این طرح به بهره برداری رسید و فاز دوم هم در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این جلسه مدیرکل دیوان محاسبات کردستان، نماینده دادستان استان، مدیرکل دامپزشکی استان، نماینده استانداری، نمایندگی مجتمع پرورش ماهی سیروان و تعدادی از اعضای تعاونی روستای جولانده حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha