جوادی: غیبت آزادکاران روسیه در المپیک، قرعه شانس کشتی ایران است

تهران- ایرنا- دارنده ۴ نشان طلای کشتی آزاد جهان، گفت: غیبت آزادکاران روسیه در المپیک، قرعه شانس کشتی ایران است و مسیر نمایندگان ما را هموار می‌کند.

به گزارش ایرنا،مسابقات کشتی المپیک از ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در شهر پاریس برگزار و کشتی ایران با ۱۱ نماینده در این آوردگاه بزرگ یکی از مدعیان جدی کسب مدال در اوزان مختلف به شمار می‌رود. گوش‌شکسته‌های ایرانی در کشتی فرنگی ۶ سهمیه و در کشتی آزاد پنج سهمیه کسب کرده‌اند.

مهدی محسن‌نژاد، سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده نمایندگان کشتی فرنگی ایران هستند و رحمان عموزادخلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در کشتی آزاد به روی تشک خواهند رفت.

ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با ایرنا به حضور آزادکار کشورمان در پاریس پرداخت و اظهار کرد: امیرعلی ‌آذرپیرا یکی از کشتی‌گیران جوان و آینده‌دار کشورمان است که در پاریس امید به قهرمانی‌اش وجود دارد اما او باید برای موفقیت آمادگی خود را افزایش دهد. او برای موفقیت در پاریس رقبای خوبی از کشورهای آمریکا، بحرین، جمهوری آذربایجان، گرجستان و قزاقستان را پیش‌روی خود دارد که نمی‌توان او را از همین حالا پیروز وزن ۹۷ کیلوگرم به حساب آورد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی مدال در المپیک کار راحتی نخواهد بود، ادامه داد: با توجه به حساسیت بازی‌های پاریس نمی‌توان برای نماینده کشورمان مدالی را از قبل در نظر گرفت.

جوادی افزود: امیرعلی به لحاظ فنی، کشتی‌گیر خوب و توانمندی است، البته باید برای موفقیت، از لحاظ بعد روحی و جسمانی نیز تقویت شود.

جوادی: غیبت آزادکاران روسیه در المپیک، قرعه شانس کشتی ایران است

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ این راهم گفت: غیبت روس‌ها در پاریس می‌تواند به نفع کشتی ما و سایر کشورها باشد. به طور قطع غیبت سعدالله‌یف یکی از رقبای اصلی رو در روی ما می‌تواند قرعه شانس کشتی ایران باشد. البته در این وزن نباید از کایل اسنایدر آمریکایی و اخمت تاج‌الدین‌اف روسی‌الاصل بحرین به سادگی گذشت بلکه این دو مهم‌ترین مدعیان این وزن به شمار به حساب می‌آیند.

جوادی در خصوص اینکه آذرپیرا توانست در رقابت رنگینگ‌دار زاگرب غول آمریکایی را شکست دهد و آیا این موفقیت اعتماد به نفس او را افزایش داده؟ خاطر نشان کرد: شکست‌ها همیشه مقدمه پیروزی است و به طور قطع آنان پس از این شکست با آنالیزهای مختلف علت این ناکامی را بیشتر بررسی خواهند کرد. این پیروزی نمی‌تواند برگ برنده برای آذرپیرا باشد. من در تمرینات تیم ملی حضور ندارم و کادر فنی می‌تواند با روحیه دادن و نکات فنی زمینه پیروزی را برای نمایندگان کشورمان دوچندان کنند.

وی در خصوص کامران قاسم‌پور، گفت: وی یکی از نوابغ کشتی ایران است و توانست ۲ نشان طلای جهان را در وزن ۹۲ کیلوگرم کسب کند. ایده‌آل‌ترین وزن رقابتی برای کامران، ۸۶و ۹۲ کیلوگرم است تا موفقیت خود را در جهانی و المپیک تکرار کند.

دارنده ۴ نشان طلای جهان در خصوص حضور اباذر اسلامی به عنوان مربی مستقیم اوزان سنگین وزن، گفت: از توان او شناخت کافی ندارم اما با توجه به اینکه در چند رویداد جهانی در کنار امیر حسین زارع بوده و او را به موفقیت رسانده، حتما آشنایی کامل از ملی‌پوشان‌ دارد. توقع من از کادرفنی این است که روی معایب کشتی‌گیران کشورمان بیشتر کار کنند تا نقاط قوت آن بیشتر به چشم بیاید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha