ایده‌های هلال احمر ایران مورد تحسین اعضای بریکس قرار گرفت

تهران- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر در گردهمایی مقامات عضو بریکس با اشاره به توانمندی‌های این جمعیت، از ایده خانه‌های هلال و ظرفیت‌های آن رونمایی کرد و مورد تحسین سایر جمعیت‌های ملی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در اجلاسیه بریکس با اشاره به تجربیات هلال احمر ایران در سال های اخیر اظهار داشت: ایجاد مراکز درمانی خودگردان در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین به واسطه اینکه انجام ماموریت‌های بهداشتی و درمانی در خارج از کشور به عهده هلال احمر گذاشته شده است، از جمله دستاوردهای این جمعیت است که با انجام حداقل سرمایه‌گذاری، توانسته با استفاده از ظرفیت کمک‌های دولتی کشور میزبان، سالانه بیش از یک میلیون خدمت بهداشتی و درمانی را به مراجعه کنندگان ارائه و نقشی اساسی در توسعه سلامت ایفا کند.

وی افزود: نمونه کوچک تر و محله محور این خدمت، راه‌اندازی خانه‌های هلال هستند که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با رویکرد آموزش همگانی برای شناسایی مخاطرات و واکنش به شرایط اضطراری به منظور مقابله با آسیب‌های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی، بیماری‌ها و افزایش تاب آوری در شرایط بحرانی اقدام به تاسیس آنها کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امروزه ارکان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان زنجیره‌ای پوششی در کنار یکدگیر قرار گرفته‌اند تا با حداکثر توان به مردم خدمت‌رسانی شود و بر همین اساس خانه‌های هلال در هم افزایی با سایر سازمان‌های جمعیت هلال احمر در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی مردمی فعال است و توانسته با شناسایی اقشار آسیب دیده یا نیازمند خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی به آنها خدمات ارائه دهد و از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کند.

براساس این گزارش، در پایان این اجلاسیه، ابتکارات جمعیت هلال احمر مورد توجه قرار گرفت و تحسین سایر جمعیت‌های ملی را به دنبال داشت تا از این الگوها و تجربیات در سایر کشورها و جامعه بریکس استفاده شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمعیت هلال‌احمر که در صدر هیأت عالی‌رتبه‌ از مدیران جمعیت هلال‌احمر در نشست مدنی بریکس در شهر مسکو حضور دارد، پس از افتتاحیه نشست، به عنوان سخنران اصلی جلسه عمومی، مطالب خود را با موضوع «عدالت، برابری و توسعه پایدار» ارائه کرد.

بریکس نام گروهی از کشورهای قدرتمند نوظهوراقتصادی است که از جمله مهم ترین اعضای آن، برزیل، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و هندوستان هستند که ایران نیز به تازگی به عضویت این گروه درآمده است. اکنون روسیه، رئیس دوره‌ای گروه بریکس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha