پلیس پایتخت: مسوولان تکایا حریم موکب‌ها را مشخص کنند

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس پایتخت با اشاره به تمهیدات پلیس برای شب های محرم تاکید کرد: مسوولان تکایا و هیئات مذهبی چارچوب و حریم موکب را با روشنایی در اطراف آن مشخص کنند تا از بروز حوادث خودداری شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی همه‌خانی روز یکشنبه ضمن تسلیت آغاز ماه محرم و فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش به خبرنگاران گفت: ترددها در ایام محرم تا پاسی از شب ادامه دارد و عزاداران و عابرین پیاده در این شب‌ها به جهت برگزاری مراسمات مذهبی در تکایا و هیات‌های مذهبی با لباس مشکی حضور می‌یابند به همین خاطر است که رانندگان و راکبین موتورسیکلت باید تمام توجه خود را به جلو و تردد عزاداران و عابران معطوف کنند تا از برخورد با آنان جلوگیری شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف رانندگان بررسی سیستم روشنایی خودروی خود است که در این شب‌ها این وظیفه صد چندان شده و رانندگان حتما قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی و از سالم بودن چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ همه خانی به نظم دهی معابر اطراف هیئات مذهبی توسط پلیس و تامین نظم و امنیت این مراسمات نیز اشاره کرد و گفت: رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام پارک در اطراف تکایا و هیات مذهبی به جهت پارک مورب خودرو با پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه بیشتر و بهتر شاهد نظم و انضباط شهری در این محل‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه سرعت و سبقت در این شب‌ها چاشنی حوادث ناگوار است به رانندگان توصیه کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه و مقرره همیشه و در همه حال مورد تاکید پلیس بوده و هست و اهمیت این موضوع در این شب‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: رانندگان همچنین مراقب تردد سالمندان و کودکان در اطراف محل برگزاری مراسم مذهبی باشند زیرا ممکن است در یک لحظه کودکی به سطح خیابان آمده و خودروی شما را نبیند و این شما هستید که با توجه کافی و لازم به جلو، از بروز حادثه‌ای جلوگیری می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه تردد موتوروسواران در شب های محرم بیشتر خواهد شد، افزود: بیشترین ترددها به محل‌های برگزاری مراسم مذهبی توسط موتورسیکلت سواران صورت می‌گیرد که اکثرا به همراه خانواده خود به این مراسمات مراجعه می‌کنند که لازم است ضمن رعایت قوانین مقررات، از سرعت و سبقت خودداری کرده و چراغ موتورسیکلت خود را روشن نگه دارند.

سرهنگ همه خانی اظهار کرد: اولویت تردد در شب‌های محرم با عابرین پیاده است و راکبین موتورسیکلت و رانندگان خودروها می‌بایست توجه کافی و لازم را به این قشر از کاربران ترافیک بیشتر داشته باشند.

وی همچنین از عابرین پیاده خواست که حتما جهت بهتر دیده شدن از محل‌های امن و ایمن و دارای نور کافی و همچنین از روی پل‌های عابر پیاده جهت تردد استفاده کنند.

سرهنگ همه خانی ضمن اشاره به اینکه روشنایی می‌تواند از بروز حوادث جلوگیری کند، گفت: مسوولین تکایا و هیات‌های مذهبی حتما چارچوب و حریم موکب را با روشنایی در اطراف آن مشخص کنند تا از بروز حوادث خودداری شود.

وی افزود: عمدتا در اطراف این موکب ها پارچه‌ها و علایم مشکی به کاربرده می شود که می‌بایست حتما نور کافی در این محل‌ها تامین تا شهروندان، رانندگان، راکبین موتورسیکلت و عابرین بتوانند به خوبی نصب این موکب را در آن محل ببینند.

سرهنگ همه خانی با بیان اینکه جایی که قصد زدن موکب را دارید حتما با اخذ مجوزهای لازم انجام شود، گفت: مسوولین هیات‌ها در این ایام بیش از پیش همکاری لازم را با پلیس داشته باشند چرا که ما نیز خود را خادم و خدمتگذار مردم می‌دانیم و همکاری باعث می‌شود که این سوگواری‌ها با نظم و امنیت بیشتری برگزار شود.

سارق رایانه با شلیک پلیس زمینگیر شد

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه دار کامپیوتر خودرو در حین سرقت خبرداد.   

از سوی دیگر سرهنگ امیر هوشنگ امیری اظهار کرد: در پی برقرای نظم و امنیت در محلات، ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران مشغول گشت زنی در محدوده خیابان آبیاری یک نفر به همراه موتورسیکلت را در حال سرقت کامپیوتر خودروی پژو ۲۰۷ مشاهده و بلافاصله جهت دستگیری وی اقدام کردند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: متهم با مشاهده ماموران بلافاصله به سرعت از محل متواری شد و ماموران کلانتری فرمان ایست صادر کردند ولی متهم بدون توجه به دستورات به راه خود ادامه دادند و پس از مدتی تعقیب و گریز با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، لاستیک موتورسیکلت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و متوقف و راکب آن دستگیر شد.

وی یادآور شد: در بررسی اولیه مشخص شد متهم ۳۳ ساله دارای سابقه کیفری بوده و از کیف وی تعداد ۶ عدد کامپیوتر و ۱۰عدد جعبه فیوز خودروی های ۲۰۷ و ۲۰۶، یک قبضه سلاح سرد و ادوات سرقت کشف شد.

سرهنگ امیری عنوان کرد: متهم به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی توصیه کرد که خودرو های خود را در مکان های ایمن و در دید دوربین های مداربسته پارک کرده و در صورت مواجه شدن با افراد مشکوک حتما به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان میلیاردی

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ سارق که لوازم خودرو را از محل انبار سرقت کرده اند، خبر داد و گفت: ارزش اموال مسروقه بیش از ۲۰ میلیارد ریال است.

سرهنگ رسول بهرامی اظهار کرد: پیرو خبر واصله مبنی بر سرقت تعدادی لوازم خودرو از یک انبار، پیگیری موضوع در دستور کار عوامل کلانتری ۱۵۷ مسعودیه قرار گرفت.

وی افزود: با اعزام ماموران به محل انبار و تحقیقات و بازبینی فیلم های ضبط شده یک دوربین های مداربسته، با به کارگیری شیوه های نوین پلیسی هویت متهم شناسایی و محل مخفیگاه وی کشف شد.

سرهنگ بهرامی بیان کرد: پس از کسب مجوز از مقام محترم قضایی به مخفیگاه اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه، سارق دستگیر و به کلانتری منتقل شد که در بررسی های اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم خودرو از انبار شاکی اعتراف کردهو از مخفیگاه وی تعداد زیادی دینام، دیسک و صفحه، تسمه تایم و دیگر لوازم و قطعات خودرو کشف شد.

وی ادامه داد: همچنین متهم اظهار کرد که سرقت را با کمک همدست خود انجام داده که پس از شناسایی هویت سارق دیگر، طی یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد؛ شاکی اعلام نمود که ارزش اموال به سرقت رفته بیش از ۲۰ میلیارد ریال است.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی شکات دیگر در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha