۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85532310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به ۱۳۶ روستای کردستان در دولت سیزدهم انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در سه سال اخیر، آبرسانی به ۱۳۶ روستای استان با ۹ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش ایرنا، محمد فرهاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره مند شدند.

وی یادآور شد: تا پیش از دولت سیزدهم جمعیت روستایی بهره مند استان از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده در طرح جهاد آبرسانی و همچنین استفاده از اعتبارات ملی و استانی این شاخص به ۸۲ درصد در قالب ۱۳۷ هزار اشتراک رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: در طرح جهاد آبرسانی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده قرار است ۱۶۹ روستای استان با اعتبار پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شوند.

فرهاد ادامه داد: پیشرفت این پروژه در حال حاضر ۵۱ درصد است و با تکمیل این طرح، شاخص بهره مندی جمعیت روستایی به ۸۷ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: علاوه بر این طرح، آبرسانی به ۱۳۵ روستا از محل اعتبارات استانی و ۲۶۶ روستا از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با ایجاد انجمن خیرین آبرسان استان تاکنون ۹۸ کیلومتر لوله گذاری با هدف تامین آب ۶۷ روستا خریداری و در حال اجرا است.

جمعیت استان کردستان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد ۴۹۰ هزار نفر در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha