رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است 

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور امروز (یکشنبه) در سومین جشنواره ملی برهان با تجلیل از حماسه‌ حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به رئیس جمهور جدید اظهارداشت: همه بایستی به رأی مردم احترام گذاشته و کمک کنیم تا منتخب ملت در خدمت به مردم موفق باشد.

وی در این مراسم در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به تأکیدات و دغدغه های مقام معظم رهبری در موضوع آزاداندیشی اظهار داشت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها نمایانگر عقلانیت و خردورزی دانشگاه است.

معاون فر هنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: اینکه هر کس با هر گرایشی بتواند در چارچوب اخلاق و قانون به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته و شنونده نقدها و نظرات دیگران نیز باشد، بسیار ارزشمند است و برای این کار دانشگاه بهترین بستر می تواند باشد، زیرا مرکز تجمع اصحاب نظر و فضلیت است.

رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است 

وی اظهار داشت: دانشگاهیان بایستی با بهره گیری از ظرفیت و همت خود، زمینه رونق هر چه بیشتر کرسی های آزاداندیشی را فراهم نمایند و در همین راستا جشنواره ملی برهان می تواند مؤثر واقع شود.

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی برهان (ویژه کرسی‌های آزاداندیشی) از ۱۵ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد. این جشنواره در سال های ۹۵و۹۸ در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد. دور سوم و جدید آن با بازنگری جدی در شیوه نامه آغاز شد. جشنواره برهان مخصوص دانشگاه‌های وزارت علوم است که در سال‌های گذشته در فضای کرسی‌های آزاد اندیشی فعال بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۱، ۶۰۲ کرسی برگزار شده بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۸۸۹ کرسی در قالب های مختلف آن داشته‌ایم که رشد ۲۰۰ درصدی تعداد کرسی‌های برگزار شده را نشان می‌دهد.

از این تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی در سال ۱۴۰۱، ۵۷ کرسی و در سال ۱۴۰۲، ۷۱۲ کرسی آزاداندیشی برگزار کرده‌اند. کانون‌های فرهنگی نیز در سال ۱۴۰۱، ۳۴ کرسی اما در سال ۱۴۰۲، ۳۶۸ کرسی برگزار کرده‌اند. تشکل‌های اسلامی در سال ۱۴۰۱، ۱۱۷ کرسی ولی در سال ۱۴۰۲، ۳۲۲ برگزار کرده‌اند. بسیج دانشجویی در سال ۱۴۰۱، ۱۶۷کرسی برگزار کرده‌ است. این در حالی است که ۱۴۰۲، ۴۹۵ کرسی اجرا شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha