۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 85532548
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیام تبریک مفتی اعظم روسیه به پزشکیان

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 85532548
پیام تبریک مفتی اعظم روسیه به پزشکیان

مسکو- ایرنا- مفتی اعظم و رئیس اداره امور دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در پیام تبریکی به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفت.

به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا، در پیام مفتی راویل عین الدین خطاب به پزشکیان آمده است: اینجانب از طرف امت ۲۵ میلیون نفری مسلمانان روسیه، از طرف علمای مسلمان این کشور و از طرف خودم، انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می گویم.
عضو شورای تعامل با انجمن های مذهبی تحت ریاست رئیس جمهور روسیه در این پیام تصریح کرد:‌ روابط دوستانه و حسن همجواری روسیه و ایران دارای سابقه ای طولانی است و همکاری مثمر ثمر و چند جانبه شورای مفتیان و اداره امور دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در این راستا، نشان دهنده تمایل مشترک ما برای اتحاد امت جهانی است.

پیام تبریک مفتی اعظم روسیه به پزشکیان

مفتی عین‌الدین در ادامه این پیام آمادگی اداره دینی مسلمانان روسیه برای همکاری در راستای تقویت روابط سازنده بین دولت های روسیه و ایران به نفع مردم دو کشور دوست و در راستای صلح و ثبات را اعلام کرد.
مفتی اعظم روسیه در پایان این پیام از خداوند منان، توفیق پزشکیان را در تلاش برای تحقق خواسته‌ها و آرمانهای ملت ایران و تحکیم جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی را خواستار شده است.

به گزارش ایرنا، «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.
بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.
به این ترتیب مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین منتخب جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha