۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85532597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس رژیم صهیونیستی: اکثریت اسرائیلی‌ها خواهان تبادل اسرا هستند

تهران- ایرنا- رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) پس از گذشت ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف اعلامی، خواستار انجام تبادل اسرا با مقاومت فلسطین شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز با اشاره به اینکه اکثریت صهیونیست ها خواستار انجام تبادل اسرا هستند، گفت که وظیفه کابینه بازگرداندن اسرا از غزه است.

وی افزود: اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها خواهان بازگرداندن اسرا و انجام تبادل اسرا هستند.

از سوی دیگر هزاران صهیونیست امروز نیز در مکان‌های مختلف فلسطین اشغالی در اعتراض به عدم تبادل اسرا با جنبش حماس تظاهرات کردند.

تظاهرات اصلی در خیابان کابلان شهر تل‌آویو بود و علاوه بر آن تظاهراتی نیز در شهرهای قدس، حیفا و قیساریه و مقابل مقر اقامت ویژه نتانیاهو برگزار شد.

در همین ارتباط ارتش رژیم صهیونیستی در پیامی به مقامات و سران سیاسی این رژیم، توصیه کرد که از فرصت طلایی دستیابی به توافق با مقاومت فلسطین برای تبادل اسیران استفاده کنند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش به مقامات سیاسی اعلام کرده است که جنگ با جنبش حماس سال ها به طول خواهد انجامید و این به معنای کشته شدن همه اسیران صهیونیست در نوار غزه است.

ماه‌هاست که میانجی‌ها برای دستیابی به توافقی بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس که تبادل اسیران دو طرف و آتش‌بس را تضمین می‌کند و منجر به اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، تلاش می‌کنند اما این تلاش‌ها به دلیل خودداری نتانیاهو از پاسخگویی به درخواست‌های حماس برای توقف جنگ با مشکل مواجه شده است.

پیشتر ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، گروه‌های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر و قطر برای توقف جنگ و مبادله اسیران موافقت کرده بودند اما رژیم اسرائیل آن را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد انتظارات تل آویو را برآورده نمی‌کند و شروع به حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha