۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85532625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس «سیا» چهارشنبه با مقامات صهیونیستی، مصری و قطری دیدار می‌کند

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) از دیدار قریب الوقوع رئیس سیا با مقامات صهیونیستی، مصری و قطری در دوحه خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تلاش برای دستیابی به توافقی بین حماس و رژیم صهیونیستی، به قطر سفر می‌کند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که برنز روز چهارشنبه (20 تیر) در دوحه با «دیوید بارنیا» رئیس موساد، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دیدار و درباره تبادل اسرا گفت‌وگو خواهد کرد.

در همین ارتباط امروز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هیأت مذاکره‌کننده این رژیم فردا (دوشنبه) برای تکمیل مذاکرات درباره تبادل اسرا به قطر می‌رود.

ماه‌هاست که طرف‌های میانجی‌ به رهبری آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافقی بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس که تبادل اسیران دو طرف و آتش‌بس را تضمین می‌کند و منجر به اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، تلاش می‌کنند.

با این حال، تلاش‌های میانجی‌گران به دلیل خودداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پاسخگویی به درخواست‌های حماس برای توقف جنگ با مشکل مواجه شده است.

پیشتر در ۶ ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، گروه‌های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر و قطر برای توقف جنگ و مبادله اسیران موافقت کرده بودند اما رژیم اسرائیل آن را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد انتظارات تل آویو را برآورده نمی‌کند و شروع به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی پس از ۹ ماه به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha