آثار مثبت اقتصادی با انتخاب مسعود پزشکیان تا مطالبه تعیین وزیر زن

تبریز- ایرنا- ضرورت تغییر رویکر انتخابات در کشور از فردمحوری به حزب‌محوری، نگاهی به آرای مسعود پزشکیان در دور اول و دوم انتخابات، آثار مثبت انتخاب پزشکیان در بازار اقتصادی، ارایه مطالبه‌های استانی به رئیس جمهور منتخب و مطالبه برای تعیین وزیر زن در دولت آینده، برخی از محورهای نشست خبری مسوولان جبهه اصلاحات در آذربایجان شرقی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اشاره به ضرورت تغییرشکل انتخابات در کشور از فردمحوری به حزب‌محوری گفت: انتخابات در کشورهای توسعه‌یافته به صورت حزب‌محور برگزار می‌شود و بر فعالیت نمایندگان آن احزاب نظارت می شود.

وی بیان کرد: نتیجه‌ای که در ۱۵ تیرماه رقم خورد حاصل تلاش سالیان متمادی انسان‌های حقیقت جو و عدالت طلب است. امروز با خوشحالی شاهد روی کار آمدن رئیس جمهوری هستیم که شعارش «ایران برای همه ایرانیان» است؛ یعنی تمامی مردمی که به او یا رقیب او رای دادند و آنان که در رای گیری شرکت نکردند.

سعید پورشریفی افزود: طلیعه روزگاری خوش برای ایرانیان دیده می‌شود و همگی با وحدت و همدلی به سوی ایرانی حرکت می کنیم که در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز هیچ جناحی در عرصه سیاسی کشور قابل حذف نیست و همه در امور مختلف حضور دارند و در سازندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور شرکت می‌کنند. خدا را شاکر هستیم که چنین روزی را بعد از دوم خردادماه شاهدیم که باعث وحدت و اتحاد ملی می‌شود.

پورشریفی در خصوص حمایت از حضور جوانان در فعالیت‌های سیاسی، گفت: جوانان حرکت دهنده هستند زیرا انگیزه دارند و آلوده پول و مقام نشده اند. قشر جوان بسیار قابل احترام هستند و جبهه اصلاحات استان بر جذب و حمایت از آن‌ها تاکید دارد.

وی ادامه داد: مدتی است که جوانان چندان علاقه‌ای به فعالیت‌های سیاسی و حزبی دارای هزینه ندارند ولی امیدواریم این فعالیت‌ها از امروز رونق یابد.

وی تاکید کرد: جبهه اصلاحات با تمامی محدودیت‌هایی که تا امروز وجود داشته، همچنان روی کار بوده و پرچم آن در کشور تحرک ایجاد کرده است. چشم انداز این جبهه برای کشور مشخص و تعریف شده و مبنای آن توسعه و آزادی است که در بیانیه ۱۵ ماده‌ای حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی نیز تصریح شده اما گفتمان این جبهه می‌تواند تغییر یابد.

وظیفه جبهه اصلاحات، انتقال بدون دخالت مسائل بین حکومت و مردم است

رئیس جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی با بیان این‌که جبهه اصلاحات شامل نماینده حدود ۲۲ حزب کشور به همراه پنج شخصیت حقیقی است، گفت: وظیفه این جبهه انتقال بدون دخالت مسائل بین حکومت و مردم است و به طور قطع در این خصوص ارتباط نزدیکی خواهیم داشت.

مهمترین مطالبه استان، موفق شدن دکتر پزشکیان و عمل به وعده‌ها است

وی با بیان این‌که مطالبات مردم استان جمع بندی شده است، افزود: یکی از مطالبات استان که به دکتر پزشکیان نیز منتقل شده است، حضور فردی از خطه آذربایجان در کابینه دولت است. مهمترین مطالبه استان هم موفق شدن دکتر پزشکیان و عمل به وعده‌هاست تا مردم آذربایجان از انتخاب خود سربلند شوند ضمن آنکه انتظار ایجاد تحرک اساسی در اقتصاد این خطه هم خواست دیگر استان است.

رئیس جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی ادامه داد: چالش‌های سنگینی مقابل دکتر پزشکیان قرار دارد و شرایط سخت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی کنونی کشور کمک‌های هدفدار مردم را می‌طلبد.

آذربایجان شرقی، پشت دکتر پزشکیان ایستاد

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: تا زمان تایید صلاحیت دکتر پزشکیان بنا بر قوانین تبلیغاتی ستاد انتخاباتی تشکیل نشد از اینرو در ساماندهی ستادها در استان با کمبود وقت مواجه شدیم بنابراین ستاد استانی و شهرستان‌های جبهه اصلاحات نیز همراه با سایر استان‌ها دیر آغاز به کار کرد و فرصت محدودی داشتیم.

حسن پورعظیم با بیان این‌که زحمت بسیاری بر دوش شهرستان‌ها و جامعه روستایی بود و آرای قابل توجهی از این مناطق برای دکتر پزشکیان اخذ شد، افزود: پیش بینی آن بود که مشارکت در دور نخست پایین باشد ولی در مرحله دوم انتخابات و در فاصله یک هفته از دور نخست مشارکت ۴۴ درصدی استان با کمک مردم به ۶۲ درصد رسید که معادل ۶۰۰ هزار رای افزایش یافت و تقریبا همه به مجموع آرای دکتر پزشکیان اضافه شد.

وی با بیان این‌که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار رای در استان (بیش از ۸۵درصد آرای استان) برای دکتر پزشکیان بود، ادامه داد: آذربایجان شرقی پشت دکتر پزشکیان ایستاد و در سایر استان‌ها نیز رای قابل توجهی به سمت رئیس جمهور منتخب سرازیر شد.

عظیم زاده گفت: به ترتیب بیشترین درصد آرای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان برای دکتر پزشکیان بود.

خطه آذربایجان خاستگاه اصلاح طلبی در تاریخ ایران

وی با بیان این‌که خاستگاه اصلاح طلبی در تاریخ ایران خطه آذربایجان است، اظهار کرد: انتخابات دوم خردادماه ۱۳۷۶ بیشترین رای خاتمی در این خطه ثبت شد. سال ۱۳۹۲ نیز ۴۰۰ هزار رای تبریز برای روحانی بود.

وی در خصوص وضعیت آرای پزشکیان در استان‌های یزد و اصفهان که پایین تر از جلیلی بود، گفت: مشارکت مردم اصفهان حتی در مرحله دوم زیر ۵۰ درصد بود که اگر درصد بالا می‌رفت، درصد رای پزشکیان از جلیلی سبقت می‌گرفت.

احزاب باید به جوانان نزدیک شوند/تقویت احزاب یکی از مطالبات پزشکیان

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی در خصوص حضور جوانان در عرصه‌های سیاسی، افزود: باید اعتراف کرد که جوانان را درک نمی کنیم و زبان آنان را نمی دانیم از اینرو احزاب باید به جوانان نزدیک شوند و بدین منظور این از این قشر و نیز بانوان استان برای همکاری با احزاب دعوت می‌کنیم. تقویت احزاب نیز یکی از مطالبات ما از منتخب مردم است.

وی در خصوص رویکردهای پزشکیان در ریاست جمهوری نیز افزود: یکی از گفتمان‌های مهم دکتر پزشکیان، توسعه عدالت و رفع تبعیض‌هاست و بدین منظور معتقدیم اولویت باید رفع محرومیت استان‌های سیستان و بلوچستان و حتی خوزستان باشد. رفع تبعیض در داخل دولت نیز باید عملی و دولتی متشکل از شایسته سالاری تشکیل شود.

آثار مثبت اقتصادی با انتخاب پزشکیان

وی، تعامل با جهان را دیگر رویکرد پزشکیان عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به جز رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی که به رسمیت نمی‌شناسد، می‌تواند با تمامی ممالک دنیا ارتباط برقرار کند.

عظیم زاده با اشاره به وضعیت سبز بورس و کاهش نرخ دلار در فردای انتخابات، گفت: آثار مثبت در اقتصاد بازار نشانگر درک این است که دولت پزشکیان به سمت تعامل با جهان می‌رود.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که رویکرد پزشکیان منافاتی با سیاست‌های نظام ندارد، ادامه داد: همدلی و وفاق ملی بین تمامی گروه‌ها و تفکرات سیاسی نیز دیگر رویکرد دکتر پزشکیان است و بر این اساس همه ما هموطن یکدیگر هستیم و کسی بر دیگری برتری ندارد. وفاق ملی نیز به معنای یکی بودن ۱۰۰ درصد مردم ایران است.

وی با بیان این‌که جبهه اصلاحات بدون سهم خواهی، رویکرد حمایت از دکتر پزشکیان و مشاوره و پیگیری مطالبات مردم را ادامه می‌دهد، گفت: افزایش اختیارات استانی و منطقه‌ای نیز یکی از مطالباتی است که پیگیری خواهیم کرد.

مطالبه وزیر زن از دولت پزشکیان

دبیر جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: معتقدیم که باید بانوان در عرصه اجتماعی، سیاسی و مدیریتی به خصوص مدیریت کلان نقش فعالی داشته باشند و در این راستا نیز رئیس جبهه اصلاحات کشور خانم آذر منصوری است و در داخل تشکیلات نیز بانوان حضور دارند.

فاطمه کلیبری افزود: یکی از مطالبات ما انتخاب وزیر زن است که به اطلاع دکتر پزشکیان رسید. تحقق این هدف در گرو مطالبه گری رسانه ها و جامعه زنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha