سید مصطفی سجادی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در رابطه با طرح چهار خطه شدن مسیر بویین زهرا - شامی شاپ که طول آن ۵۳ کیلومتر است، ۴۳ کیلومتر آن تکمیل و ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن از سوی پیمانکار در حال انجام است که با توجه به احداث ۲ تقاطع غیر همسطح، در صورت تامین اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیاردی طی یک سال آینده شاهد تکمیل این طرح خواهیم بود.
وی ادامه داد: این مسیر به لحاظ تردد زیاد وسایل نقلیه سنگین و همچنین ارتباط دهند جاده های جنوبی کشور به مناطق شمالی و شرقی می باشد، از گذشته های دور به عنوان یکی از راه های ترافیکی و خطرناک محسوب می شود که با چهارخطه شدن جاده، علاوه بر کاهش سوانح جاده ای، شاهد تردد عادی و روان در آن نیز خواهیم بود.
سجادی نیا به جاده فرعی آغچه کند - نیکویه اشاره کرد و گفت: این مسیر ارتباط دهنده آزادراه های قزوین - رشت و قزوین - زنجان و یکی از جاده های فرعی مهم استان است که علاوه بر ارتقا و امنیت بخشیدن به آن، ضمن عملیات زیرسازی، ابنیه، نصب علایم و ایمن سازی آن، مسیر یاد شده را به مسافت ۳۰ کیلومتر کاهش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام این طرح نیز ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از سوی این اداره کل هزینه شده است.
رییس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به طرح ایمن سازی و چهار خطه کردن مسیر اصلی بویین زهرا - دانسفهان و رحیم آباد اشاره کرد و گفت: سه کیلومتر این مسیر از جعفرآباد به پناه آباد با ۷۰۰ میلیارد ریال چهار خطه شده که پس از انجام عملیات زیرسازی، ابنیه، نصب علایم و آسفالت زیر بار ترافیکی رفته است.
سجادی نیاز ادامه داد: طرح بهسازی جاده تاکستان - ابهر به عنوان راه اصلی و در محدوده فارسجین، کار چهار خطه کردن مسیر به طول پنج کیلومتر ادامه داشته و هم اکنون نیز در مرحله آسفالت قرار دارد.
وی با اشاره به مسیر ۲۴ کیلومتری این طرح، اضافه کرد: عملیات چهار خطه شدن ۱۷ کیلومتر از این مسیر به پایان رسیده و برای تکمیل پنج کیلومتر دیگر مسیر به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.
رییس اداره نظارت بر راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به مسیر فرعی شامی - اک و اسفرورین به طول ۳۱ کیلومتر اشاره کرد و گفت: چهار خطه کردن تنها پنج کیلومتر این باقیمانده که برای انجام عملیات عمرانی آن به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.
نظر شما