ابراز تردید محافل صهیونیستی درباره به سرانجام رسیدن مذاکرات آتش‌بس

تهران- ایرنا- همزمان با دور جدید مذاکرات و رایزنی های سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه، محافل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی با توجه به تحرکات و کارشکنی های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درباره به سرانجام رسیدن این رایزنی ها ابراز تردید کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم در مطلبی با اشاره روند مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس آورده است: با وجود پیشرفت های حاصل شده در روند دستیابی به توافق برای مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس، محافل ارشد سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی درخصوص به سرانجام رسیدن این تلاش ها به علت مخالفت نتانیاهو با امضای چنین توافقی، ابراز تردید کردند زیرا نتانیاهو به خوبی می‌داند که این روند و امضای چنین توافقی، رژیم صهیونیستی را به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) سوق خواهد داد و به طبع آن کابینه سقوط خواهد کرد و وی در چنین روندی بازنده خواهد بود. متحدان افراطی نتانیاهو در کابینه تهدید به سرنگونی آن در صورت امضای توافق آتش بس کرده اند و خواهان ادامه جنگ و گسترش آن و اشغال نوار غزه و شهرک سازی در آنجا هستند.

به نوشته رای الیوم، «رونین برگمان» تحلیلگر امور اطلاعاتی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» بر این باور است که باید سطح انتظارات درباره دستیابی به آتش بس در نوار غزه را پایین آورد زیرا تل آویو و حماس همچنان بر روی مواضع خود درباره پایان جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم اسرائیل از نوار غزه پافشاری می کنند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز به نقل از محافل امنیتی و سیاسی اعلام کرده است که نتانیاهو با حرف‌های ضد و نقیضی خود این سئوال را برای جامعه جهانی ایجاد کرده است که بالاخره او به دنبال توافق هست یا فقط این روند را برای راضی کردن افکار عمومی دنبال می کند و در نهایت هم برای حفظ سمتش مانع امضای توافق خواهد شد؟

روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از یک منبع خارجی که نامش را ذکر نکرد، فاش کرد که رژیم اسرائیل خواسته های جدیدی را مطرح کرده که روند مذاکرات مربوط به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران با جنبش حماس را با مانع رو به رو و طولانی مدت خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از منبع یاد شده افزود: حماس موافقت خود را با موضع گیری اخیر اسرائیل اعلام کرد، اما تل آویو روز جمعه دوباره مسائل جدیدی را مطرح کرد.

در حالی که رژیم صهیونیستی با توسل به میانجی های مختلف در تلاش برای دستیابی به آتش بس با جنبش حماس در نوار غزه است، نخست وزیر این رژیم بار دیگر به تکرار ادعاهای واهی خود درباره توانایی ها و خواسته های این رژیم پرداخت.

نتانیاهو بدون توجه به زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی در نوار غزه به اذعان کارشناسان صهیونیست و دست نیافتن به اهداف اصلی جنگ علیه نوار غزه یعنی نابودی کامل جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از این منطقه گفت: هر گونه توافقی درباره آتش بس در غزه باید امکان ادامه جنگ برای اسرائیل تا تحقق همه اهداف جنگ را فراهم کند.

نتانیاهو به جای توجه به واقعیت های میدانی در نوار غزه، از آمال خود سخن گفت و افزود: براساس توافقی که در آینده به دست خواهد آمد، نباید به حماس اجازه داده شود تا از طریق مرز مصر با نوار غزه، (به ادعای نتانیاهو) قاچاق سلاح کند.

نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب نوار غزه به شمال نوار غزه براساس آتش بس پیشنهادی گفت: براساس توافق مذکور، هزاران نفر (که به ادعای نتانیاهو) نیروی مسلح هستند، قادر به بازگشت به شمال نوار غزه نخواهند بود.

دفتر نتانیاهو همچنین برای حفظ آبرو و بازارگرمی سیاست نتانیاهو در بین توده صهیونیست ها ادعا کرد: موضع سختگیرانه نتانیاهو علیه متوقف شدن عملیات نظامی در شهر رفح، حماس را به شرکت در مذاکرات برای آتش بس در غزه وادار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha