شمار روزهای هوای پاک در بجنورد ۴۰ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت:  مردم بجنورد در بهار امسال در ۲۵ روز هوای پاک استنشاق کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش دارد. 

جواد عمارلو روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بجنوردی ها در بهار امسال در ۶۴ روز هوای سالم استنشاق کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال هفت روز کاهش یافته است.

وی افزود: وضعیت هوای مرکز استان در بهار امسال در سه روز ناسالم برای گروه های حساس و در یک روز ناسالم برای تمامی گروه های جامعه قرار گرفت.

عمارلو گفت: بهار پارسال کیفیت هوای بجنورد در سه روز برای گروه‌های حساس ناسالم شد، همچنین در این مدت کیفت هوای بجنورد در یک روز در شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سه ماهه پارسال هوای آسمان بجنورد در ۱۸ روز پاک گزارش شد، خاطرنشان کرد: مردم بجنورد بهار پارسال، ۷۱ روز هوای سالم استنشاق کردند.

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی اظهار کرد: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

بر اساس این گزارش آلودگی هوای بجنورد مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهر در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha