تحقق اقتصاد دریامحور؛ صیادان هرمزگان رتبه نخست صید ایران را کسب کردند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: براساس آمار و ارزیابی‌های انجام شده در کمیته علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۲، صیادان این استان موفق به صید افزون‌بر ۳۳۶ هزار تن انواع آبزیان و کسب رتبه نخست صید کشور شدند که گامی مهم در تحقق اقتصاد دریامحور است.

به گزارش ایرنا، مسعود بارانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از صیدگاه‌های استان، با اشاره به اهمیت صید و صیادی در اقتصاد دریا محور و همچنین اهمیت ویژه آن برای استان هرمزگان اظهار کرد: میزان صید استان در سال ۱۴۰۱ افزون‌بر ۳۲۱ هزار تن بوده که در سال گذشته شاهد رشد بیش از ۴۰ هزار تنی در تولید آبزیان بوده‌ایم.

وی بیان کرد: استان هرمزگان در کنار افزایش صید آبزیان، با حمایت‌های سازمان شیلات ایران و استانداری گام‌های خوبی با پیگری شیلات استان درراستای صید و صیادی پایدار و مسوولانه و حفط منافع درازمدت جامعه صیادی برداشته شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: شیلات استان در زمینه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات خوبی داشته است که می‌توان به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث افزون‌بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه وهمچنین رهاسازی افزون بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در آبهای استان اشاره کرد.

«ساردین ماهیان، متو ماهیان، هوور، کوتر، گیش، هامور، شیر، حلوا سیاه، سارم، سوکلا، قباد، میش ماهی و میگو» غالب ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می‌دهد.بارانی خاطرنشان کرد: پیگیری سیاست‌های ابلاغی سازمان شیلات ایران، برگزاری دوره‌های آموزشی، تاکید مستمر بر اجرای دقیق تقویم ممنوعیت صید آبزیان، کنترل و پایش مدیریتی صیدگاه‌ها، تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات، بازدیدها و عملیات میدانی در راستای حفظ ذخایر آبزیان، پایش مستمر ذخایر آبزیان و صید و صیادی، ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی، تشویق صیادان به استفاده از روش‌های صید اصولی نوین و استاندارد و همچنین ارتقای همدلی و تعامل بین شیلات، جامعه صیادی و تشکل‌ها در راستای صید و صیادی اصولی از مهم‌ترین اقدامات شیلات هرمزگان در راستای ارتقای صید و صیادی و موفقیت استان در کسب رتبه نخست صید کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارتزاق افزون‌بر ۴۰ هزار خانوار هرمزگانی از طریق فعالیت‌های صید و صیادی انجام می‌شود، تصریح کرد: هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و افزون‌بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

بارانی ابراز کرد: «ساردین ماهیان، متو ماهیان، هوور، کوتر، گیش، هامور، شیر، حلوا سیاه، سارم، سوکلا، قباد، میش ماهی و میگو» غالب ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می‌هد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha