سرتیپ حیدری: امروز هوانیروز به نیروی راهبردی تبدیل شده است

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز هوانیروز به یک نیروی راهبردی تبدیل شده، گفت: امروز موشک‌های هوانیروز موشک‌های از نوع دورزن با برد ۲۰ کیلومتر هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز دوشنبه، ۱۸ تیرماه در حاشیه برگزاری اولین کنگره شهدای هوانیروز ارتش که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یاد ۲۷۰ شهید خلبانان هوانیروز را گرامی می‌داریم، گفت: آیین امروز گرامیداشت شهدایی که هوانیروز نورانی و قدرتمندی را به یادگار برای ما گذاشتند و امروز خلبانان جوان ما با نگاه به تمثال مبارک شهدا و با نگاه به سیره شهدا کمر همت بستند که این راه نورانی را با صلابت ادامه دهند.

وی ادامه داد: همه ما خودمان را خادمان خانواده شهدا می‌دانیم و گرامی داشت یاد شهدا می‌تواند ما را به طرف اهدافمان راهنمایی کند. ما در این همایش‌ها باید سیره شهدا را الگوسازی کنیم برای نسل آینده که بتوانند شهدا زندگی‌شان را ادامه دهند.

امیر حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هوانیروز امروز نسبت به هوانیروز دوران دفاع مقدس چه تفاوت‌هایی دارد، گفت: هوانیروز در دفاع مقدس سابقه نورانی دارد، اما مانند هر جنگ‌افزار و تسلیحاتی باید به روز شود.

وی ادامه داد: هوانیروز امروز در لبه فناوری قرار دارد و از لحاظ تسلیحات و تجهیزات ویژه‌ای که وارد هوانیروز شده است و قابل مقایسه با هوانیروز دوران دفاع مقدس نیست. امروز تمام پرنده‌های ما قابلیت ناوبری و پرواز در شب را دارند در حالی که در دوران دفاع مقدس ما این قابلیت‌ها را نداشتیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز موشک‌های هوانیروز موشک‌های از نوع دورزن با برد ۲۰ کیلومتر هستند و هوانیروز امروز در حالی به موشک راهبردی با برد ۲۰۰ کیلومتری مجهز شده است که در زمان دفاع مقدس برد موشک ما، ۳ کیلومتر بود که نشانه تفاوت گسترده نسبت به گذشته است.

وی افزود: امروز هوانیروز به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است. به نحوی که از حالت یگان تاکتیکی خارج شده و به یک یگان راهبردی مبدل شده است. از لحاظ مکانیزه کردن سامانه ناوبری پرنده‌ها نیز اقدامات خوبی در هوانیروز به عمل آمده است که واقعاً هوانیروز را از حیث قابلیت‌های تهاجمی نسبت به دوران دفاع مقدس بسیار متمایز کرده است.

 ۸۸۲ قطعه بالگرد در داخل تولید می شود

 امیر سرتیپ  کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در  اولین کنگره بزرگداشت شهدای هوانیروز ارتش که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: محرم ما را در ظاهر سیاه پوش می کند اما در اصل ما را با نور شهدا روشن می کند. درود می فرستیم به شهدای اسلام بویژه شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران. 

وی ادامه داد:  شهدای هوانیروز با نقش افرینی خود اثری ماندگاری از شهامت ، بی‌باکی ، شجاعت و ایثار بجا گذاشتند و موجب افتخار و سربلندی ارتش و میهن اسلامی در سطح جهان شدند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز روز بزرگداشت شهدای هوانیروز و گرامی داشت خانواده های ایثار گر و مقتدر آنها ست که با نثار عزیز ترین افراد خانواده خود سربلندی برای کشور به ارمغان آوردند. 
سرتیپ حیدری با بیان اینکه پیامبران الهی و ائمه اطهار راه حق و حقیقت را به ما نشان دادند گفت: امروز رهبر معظم انقلاب نماد عینی صراط مستقیم امت اسلامی است .

وی ادامه داد:  امروز به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران حرف های بسیاری برای گفتن دارند و با قاطعیت می توان گفت هیچ تصمیمی در جهان بدون حضور ایران اسلامی گرفته نمی شود که این اقتدار نتیجه رهبری مقتدر و جان فشانی شهداست. پس ما نیز باید با پیروی از ولایت فقیه این مسیر اقتدار را دنبال کنیم. 

فر مانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد:  اگر ناشکری کنیم این نورانیت و اقتدار کم می شود اما اگر با اقتدار در مسیر درست ولایت و شهدا قدم برداریم قطعا پیروز و سربلند برای ما حاصل خواهد شد.

سرتیپ حیدری خانواده های شهدا را چشم و چراغ جامعه ما دانست و گفت: این خانواده های محترم شهدا بودن که با ایثار و نثار عزیزان خود استقلال برای کشور به ارمغان آوردند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز به برکت شهدا  تغیراتی عمیق و شگرفی در هوانیروز شکل گرفته است ، همه می دانند که یگان پروازی ارتباط تنگاتنگی با صنعت دارد و با تلاش و مجاهدت دانشمندان و کارکنان جوان بیش از ۸۸۲ قطعه بالگرد در داخل تولید می شود و ما یکی از بزرگترین ناوگان هوایی در منطقه را در اختیار داریم . 

سرتیپ حیدری با اشاره به خدمات گسترده هوانیروز همیشه قهرمان گفت: با تجهیز بالگرد ها به دوربین های دید در شب در ۲۴ ساعت شبانه روز بالگردهای ما مشغول خدمت به مردم در عرصه های مختلف امداد و نجات هوایی و در سیل و زلزله و دیگر عرصه ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha