۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85533133
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حجاج گیلانی از سرزمین وحی بازگشتند

۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبر: 85533133
حجاج گیلانی از سرزمین وحی بازگشتند

رشت - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت گیلان گفت: تمام ۶۳۰ نفر از حجاج گیلانی در سلامت کامل از سرزمین وحی بازگشتند.

وحید اسکندری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آخرین کاروان زائران حج تمتع گیلان شامل ۱۸۵ نفر از حاجیان شامگاه گذشته از سرزمین وحی عازم استان شدند و سایر کاروان‌ها نیز ششم و هفتم تیر بازگشتند.

وی بیان کرد: اعزام زائران حج تمتع از گیلان امسال در قالب پنج کاروان و سه پرواز بوده که ۲ پرواز از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت و یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران انجام شد.

وی افزود: ۲ کاروان ۱۲۰ و ۹۵ نفره و ۲ کاروان دیگر به تعداد ۱۳۵ و ۹۵ نفر به همراه عوامل حج و زیارت از فرودگاه سردار جنگل رشت و یک کاروان با ۱۸۵ زائر از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران عازم سرزمین وحی شده بودند.

وی با بیان اینکه ۳۵۹ نفر از این زائران زن و ۲۷۱ نفر مرد بودند، اظهار کرد: زائران حج تمتع از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل به سرزمین وحی اعزام شده بودند.

اسکندری اظهار کرد: ۲۵۱ زائر از رشت بودند و از شهرستان های تالش ۶۵ نفر، آستارا ۶۰، لاهیجان ۵۵، رودسر۵۰، لنگرود ۴۸، بندرانزلی ۳۶، آستانه‌اشرفیه ۱۹، صومعه‌سرا ۱۵، فومن ۹، رودبار هشت، خمام ۶، املش و سیاهکل هر یک چهار زائر به این سفر معنوی رفتند.

مسن‌ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنان پسر نوجوان ۱۲ ساله از رشت بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha