۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85533223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکریم و الگوسازی مولد نخبه‌پروری و نخبه‌سازی است

تهران- ایرنا-رئیس بنیاد نخبگان استان تهران تکریم و الگوسازی را مولد نخبه‌پروری و نخبه‌سازی دانست و گفت: بنیاد در حوزه تکریم، فعالیت نخبگانی را یک چرخه کاملی می داند که از شناسایی تا زمان توانمندسازی، اثرگذاری، تکریم و الگوسازی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و اموزش ایرنا، آیین تکریم استاد اسفندیار معتمدی نویسنده، پژوهشگر و پیشکسوت حوزه آموزش فیزیک در آموزش و پرورش ایران امروز (دوشنبه) با حضور رسول محمدقلی معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مدیران فرهنگی و استادان به همت بنیاد نخبگان استان تهران و دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

حیدر مفتاحی‌زاده در این مراسم گفت: نگاه ما این است از تکریم و الگوسازی نخبگان بتوانیم الگوهایی در کشور بسازیم که دانش‌آموزان و دانشجویان با تبعیت از آنها بتوانند این چرخه را برای حفظ کشور و آبادانی آن اعتلا ببخشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران بخش مفقود مانده در بنیاد نخبگان را تکریم چهره‌هایی دانست که در حوزه مطالب درسی برای دانش آموزان کتاب‌های ارزشمندی را به رشته تحریر درآورده‌اند.

وی گفت: معماری فکری دانش‌آموزان دهه‌های ۶۰ و ۵۰ که امروز خودشان اثرگذار هستند، به وسیله بزرگانی چون استاد معتمدی شکل گرفته است و ما وظیفه خود می‌دانیم تا این نگاه را تکمیل کرده و تاثیرگذاری این بزرگان را به دانش‌آموزان کنونی نشان دهیم.

جواد محقق نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار هم در این باره گفت: متاسفانه چنان که باید به شخصیت علمی، فرهنگی، ادبی و هنری پرداخته نشده که یکی از این چهره ها استاد معتمدی بود. ما در بنیاد نخبگان تهران از پیش از کرونا اقداماتی در حوزه تکریم این عزیزان انجام دادیم و شخصیت‌های آموزشی و پژوهشی را معرفی کردیم و بزرگداشتی برای عزیزان گرفتیم، اما امیدوارم این روند ادامه یابد و مجموعه آن در قالب یک کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

تلاش برای ارتقای سطح و جایگاه معلم

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش هم گفت: استاد معتمدی فردی است که از جهات مختلف می‌توان برای او مراسم تکریم گرفت و هر یک از این ابعاد به تنهایی شایسته تکریم است. استاد یک معلم، آموزش‌گر و کسی است که عمر خود را صرف تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه معلمی کرده است.

محمودامانی طهرانی پرکاری و پرتولید بودن استاد معتمدی را قابل توجه دانست و گفت: این استاد به مساله علم، علم‌آموزی و گنجینه بسیار پرافتخار حکمی،علمی ایران و اسلام دارند و این وجه یکی از بخش‌های مغفول نظام آموزشی ما بود که خوشبختانه در بیست سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفت و کلاس‌های درسی توجه خوبی به آن دارند.

محسن شاهرضایی مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: تاکنون بزرگداشت‌های ما در حوزه ادبیات بود و پاسداشت دکتر معتمدی در حوزه فیزیک برای نخستین بار است که توسط بنیاد نخبگان رقم خورده است. استاد به تنهایی مرکز ثقل فیزیک ایران را تغییر داده است.

تکریم و الگوسازی مولد نخبه‌پروری و نخبه‌سازی است

وی گفت: کار ما قدردانی کردن است وما قدرشناسی زحمات افرادی نظیر استاد معتمدی است. کسی که بیش از پنج دهه به یک کار بپردازد لازم التکریم است. از سوی دیگر ما می‌خواهیم الگوسازی کنیم. دانش آموزان باید این افراد را بشناسند زیرا به گردن ما حق دارند. بنابراین باید از استادانی چون استاد معتمدی خواهش و با آنها گفت‌وگو کنیم تا تجربیات این عزیزان به ثبت برسد. از آنجا که ما ملت شفاهی هستیم در تلاشیم تا دانش‌آموزانی نویسنده پرورش دهیم که بنویسند و تجربیات این عزیزان را ثبت کنند تا برای آیندگان بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha