۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85533230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ پاکبان بجنوردی در ایام محرم به یاری طبیعت می آیند

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بجنورد گفت: همزمان با فرارسیدن ایام محرم ۴۰ پاکبان این شهر در شیفت عصر برای ایجاد فضای مناسب عزاداری هیات‌های مذهبی و پاکسازی محیط زیست شهری اقدام می کنند.

هادی قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سازمان پسماند برای رعایت نظافت شهری عزادارن حسینی تدابیر مناسب را اندیشیده که در این راستا ساعت شیفت عصر و تعداد نیروهای پاکبان در دهه نخست ماه افزایش یافت.

وی افزود: تعداد نیروهای این سازمان برای نظافت شهر در این دهه در شیفت عصر از ۱۰ نفر به ۴۰ نفر و ساعت کاری آنان نیز یک ساعت افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بجنورد ادامه داد: پاکبانان در این ایام آماده باش هستند و به شکل ویژه با محوریت نظافت و شستشوی محوطه پیرامون مساجد، هیات های مذهبی و حسینیه ها اقدامات لازم را انجام می دهند.

قربانی گفت: همزمان با برپایی مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) و استفاده از ظروف یکبار مصرف برای تهیه غذای نذری، میزان تولید زباله نسبت به روزهای گذشته ۲۰ تن افزایش یافته است.

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا نظافت شهری به بهترین نحو رعایت شود و از هیات های عزاداری، موکب ها و شهروندان انتظار می رود در این ایام برای حفظ نظافت و پاکیزگی شهر همیاری خوبی با نیروهای خدماتی سازمان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سرانه متوسط تولید زباله به ازای هر نفر در مرکز خراسان شمالی ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم است و این میزان تولید تقریبا متناسب با استانداردهای کشور است.

روزانه ۱۴۰ تن زباله از سطح شهر بجنورد جمع آوری می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha